Elektronik butiker i Göteborg

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
helmut

Elektronik butiker i Göteborg

Inlägg av helmut »

Ska besöka Göteborg de närmaste veckorna och funderar på om det finns några bra elektronikbutiker i Göteborg som är värd att besöka " och som tar emot kunder i butik"
Hittade denna butik på nätet.
Tema Elektronik Techica AB
Nordostpassagen 7, Göteborg
Dessvärre hittar jag ingen katalog på deras hemsida.
Är den värd att besöka?
Ska köpa P20 fotoresist och lägga upp ett lager med glasfiber laminat.
Finns en del andra komponenter som kan vara bra att ha.
Någon som har erfarenhet av butiken och köp via nätet.
På deras hemsida verkar butiken vara ganska stor. Finns det massor med hyllor fulla med bra att ha grejer för spontana köp?
Elman

Re: Elektronik butiker i Göteborg

Inlägg av Elman »

Bara att ringa. Till honom..
värd att besöka .. tyvärr alldeles för billig oftast . Skäms när man behöver något snabbt och han räddar dagen efter som det är enda stället med komponenter på hyllan...... Och man ska ha bara något för någon krona.... då brukar jag iaf betala en tjuga... Så han får betalt för kvittot..
hummel

Inlägg av hummel »

Bespara dig en massa problem och köp laminat som är belagt med fotoresist, så mycket enklare.
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Svårt att lägga på fotoresist i jämna lager.
Mycket bättre kort med fabrikspålagd resist.
helmut

Inlägg av helmut »

hummel skrev: 19 augusti 2021, 19:42:09 Bespara dig en massa problem och köp laminat som är belagt med fotoresist, så mycket enklare.
Brukar köpa alldeles för många och har lagt märke till att livslängden är mycket kortare än fotoresist på burk som man förvarar i kylskåpet. Fast kanske ska man förvara laminat med fotoresist i en plastpåse i kylen????
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Tyvärr har jag aldrig varit inne på Tema Elektronik även om jag gått förbi någon gång. Hur ser det ut inne i butiken, kan man gå och plocka själva eller måste man göra en beställning i förväg?
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

helmut skrev: 20 augusti 2021, 17:18:34
hummel skrev: 19 augusti 2021, 19:42:09 Bespara dig en massa problem och köp laminat som är belagt med fotoresist, så mycket enklare.
Brukar köpa alldeles för många och har lagt märke till att livslängden är mycket kortare än fotoresist på burk som man förvarar i kylskåpet. Fast kanske ska man förvara laminat med fotoresist i en plastpåse i kylen????
Jag hade mina många år. Men de ska förvaras mörkt, torrt och svalt. Hade mina i en ljustät låda i ett förråd i källaren. Dessutom var det skyddspapper på belagssidan.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

psynoise skrev: 20 augusti 2021, 18:46:46 Tyvärr har jag aldrig varit inne på Tema Elektronik även om jag gått förbi någon gång. Hur ser det ut inne i butiken, kan man gå och plocka själva eller måste man göra en beställning i förväg?
Samma koncept som Kjell & Co, en del framme eller under glasdisk men det mesta av småkomponenter ber du han bakom disken att hämta.

Flera år sedan jag var där men butiken är densamma, borde det fungera likadant fortfarande.
helmut

Inlägg av helmut »

Besökte elektronilkbutiken i Göteborg. som inte ligger långt ifrån Botaniska trädgården
Fanns inte Fotoresist på burk fanns inte heller laminat med ljuskänsligt skikt.
Killen i butiken uppgav att ingen använder sig av kopparlaminat och att han inte kommer att få in mer varken med eller utan fotoresist.
Så för min del blev det inköp att hela lagret att största och näst största storleken.
Behövde också transformatorer med 2x15 volt och 1 amper. Fanns bara en i lagret för kretskortsmontering. Fick veta att han inte kommer att få in flera.
Verkar som om företaget försöker sälja ut sitt lager av komponenter och inte kommer att ta hen nya varor.
Kanske lägga att inventera sitt förråd av komponenter och köpa på sig av det man kommer att behöva.
Företaget verkar ha ett enormt lager av apparatlådor och priserna verka ligga en bra bit under normala butikspriser, så helt klart värt att besöka butiken om man har vägen förbi.
Lite synd att man inte har någon hemsida vilket det borde vara läge för om man inte kommer att ta hem nya produkter och kanske vill bli av med sitt lager?
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

http://www.temaelektronik.se/info/sv/kontakt/info.html

Hemsida finns väl, dock inga lagersaldon eller priser.

Är nog mer klassisk försäljning, du får ringa och förhandla lite :)
Skriv svar