Hur funkar översvämningsskyddet på den här diskmaskinen
Hur funkar översvämningsskyddet på den här diskmaskinen
Det tätade bottensilen och vattnet flödade ut över golvet.
Nu vill den bara tömma...
Kanske nån vet så slipper jag leta.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Hur funkar översvämningsskyddet på den här diskmaskinen
Ingen aning, men gissar att det är en "svamp" som utvidgar sig när den blir våt.
Under maskinen finns det sannolikt ett tråg med en sensor. Det är olika typer, vissa måste man göra en åtgärd för att återställa andra räcker det att tömma tråget. Kort svar, titta under maskinen på tråget.
Precis, det brukar se ut som en frigolit bit som expanderar när den blir våt
Det finns andra varianter också. Det bästa är att titta vad som finns där.
-
Vill bara korrigera svampskyddet. En liten fyrkantig svamp som är hård när den är torr. En fjäderbelastad pinne från en mikrobrytare vilar mot svampen. Om svampen blir fuktig mjuknar den och pinnen sjunker ner i svampen. Maskinen stoppar och tömningspumpen aktiveras. Jag har råkat ut för detta. Torkade svampen, satte tillbaka den och vips var maskinen körbar igen. 

Svamp varianten i botten .
Sen finns ofta ett överfylldads skydd vanligen ett rör med en sensor I som brukar kladda igen med gegga. Fett och tvättmedel. Bästa sättet att få disk och tvätt maskiner leva ett långt liv är att köra tomt varmt program men citron syra eller liknade .. Då löser det geggan
spola tvättmedelsfacken med blomspruta och löst syra och torka av .. så blir så som nya...
Rengöra disk/tvätt= när jag köper citronsyra till flädersaften
Sen finns ofta ett överfylldads skydd vanligen ett rör med en sensor I som brukar kladda igen med gegga. Fett och tvättmedel. Bästa sättet att få disk och tvätt maskiner leva ett långt liv är att köra tomt varmt program men citron syra eller liknade .. Då löser det geggan
spola tvättmedelsfacken med blomspruta och löst syra och torka av .. så blir så som nya...
Rengöra disk/tvätt= när jag köper citronsyra till flädersaften
Den har troligtvis en frigolitflotör. Töm vattnet i botten så återställer den sig själv