Kommer att sätta in en tvättmaskin i en bod som matas av en 80l vattentank som fylls manuellt. Tvättmaskinen är en samsung WF8604NGV/XEE. Manualen säger att det ska va minst 0,5 bar och jag kommer inte att installera tanken 5m upp

, samtidigt i manualen står det att man ska ha 15A säkring och den funkar fint på 10A. Kommer naturligtvis att prova om det funkar ändå. Min gissning är att det är nån form av timer funktion på fyllningen och efter visst lång tid känner den av nivån i trumman? Nån som provat nåt liknande? Det kanske går att förlänga öppentiden på inloppsventilen. Så här står det i manualen:
Your washing machine will fill properly when your water pressure is 50 kPa ~ 800 kPa. Water pressure less than 50 kPa may cause water valve failure, not allowing the water valve to shut off completely. Or, it may take the washing machine longer to fill than what the controls allow, resulting in your washing machine turning off. (A fill-time limit, designed to prevent overflows/flooding if an internal hose becomes loose, is built into the controls.)
Men det står ju "may"

, I värsta fall får jag montera en liten cirkulationspump mellan tanken och tvättmaskinen
*edit* Kanske inte så mycket elektronik i frågan än, så flytta den gärna till projekt om det inte passar här*