Ikväll har jag påbörjat bygget av en ny Måseskär-simulering (personen som beställt är nöjd med det).
Jag har monterat alla motstånd, dioder och transistorn.
Återstår lite plintar, kondingar och luftbyggen förutom borrning och uppmärkning av låda, naturligtvis.
Jag har bestämt mig för att ta 500 spänn för detta bygge.
Vill personen inte betala så kan hen bygga själv (allt relevant finns på forumet).
Jag vill tjäna lite pengar på alla mina ideer, ett dylikt bygge går loss på minst 300 spänn i material och minst 3 arbetstimmar (innan skapelseprocessen är slipad).
Tycker inte det är orimligt att ta 100 spänn per timme för det var vad jag som nyexad civilingengör fick (gillar lärlingslön dock för då kan man ju inget).
Så arbete plus material går på 600 spänn och jag vill ha 500 spänn för annars åker simuleringen in i köksfönstret och den Måseskär-fyr jag ändå tänkt köpa till mig själv.
MVH/Roger
PS
Hanö fyr var ett helt annat scenario för killens farsa hade jobbat som fyrmästare i just den fyren. Att nån som typ bara bor vid kusten och har en fyr i närheten gärna skulle vilja ha en fyrsimulering kan jag lätt förstå men digniteten hos själva grejen är nåt helt annat för här snackar vi "bara" konsument

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.