Min uppfattning av H-Bryggor i kombination med PWM av motorn är som bilden illustrerar. Jag skulle dock vilja vara säker på om detta är säkert för själva källan. T.ex. om batteriet inte är laddningsbart eller om vissa spänningsregulatorer inte klarar av en motriktad EMC precis efter man stängt av transistorerna som den nedre delen av bilden visar.
Är det någon som testat denna uppsättning och kan säga något om för/nackdelar?
PWM i kombination av H-Brygga
PWM i kombination av H-Brygga
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Re: PWM i kombination av H-Brygga
Även om ett batteri inte är laddningsbart så tåler det att ta emot en strömpuls.
Vilken spänning skall du driva bryggan med ?
Bas strömmen genom transistorerna kan bli hög med 150 ohm.
Vilken spänning skall du driva bryggan med ?
Bas strömmen genom transistorerna kan bli hög med 150 ohm.
Det var mest principen jag var osäker på. Har tänkt mig att styra en mikro motor, så det är inte mycket ström som kommer gå igenom där. Blev mest fundersam på att man leder tillbaka strömmen mot källan.
? "B" borde vara inverterat "A"
(helst så de är aningen stängda samtidigt, dono, finns det inte färdiga H-bryggor, drivkretsar till H-bryggor?
Vet inte vad du vill illustrera med nedersta bilden, att flyback -dioderna funkar, eller?
(anv HexFets istället)
(helst så de är aningen stängda samtidigt, dono, finns det inte färdiga H-bryggor, drivkretsar till H-bryggor?
Vet inte vad du vill illustrera med nedersta bilden, att flyback -dioderna funkar, eller?
(anv HexFets istället)
- prototypen
Defuzo, frågan gäller vart strömmen som motorn genererar tar vägen.
Himo, en lagom kondensator jämnar till strömmen.
Protte
Himo, en lagom kondensator jämnar till strömmen.
Protte