POS baublys CNC (4de axel)
Re: POS baublys cnc
Direkt innanför sitter nätagget med inbyggd fläkt, jag kommer klippa till ett filter och sätta bakom nätet.
Det är termostatstyrd så det är inte säkert att den kommer gå så mycket eftersom det kommer blåsa mycket ändå.
Förfilter från vanlig skyddsmask borde funka bra tycker jag.
Edit: Fixade till det och tog en bild.
Det är termostatstyrd så det är inte säkert att den kommer gå så mycket eftersom det kommer blåsa mycket ändå.
Förfilter från vanlig skyddsmask borde funka bra tycker jag.
Edit: Fixade till det och tog en bild.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det blir snyggt det här! Har du kopplat in drivarna till maskinen något ännu? Tänkte om du kommit underfund med om du behöver byta motorerna eller ej? Du kommer att köra med 60000rpm-spindeln? Eller blir det en till Kina-spindel?
I mitt bygge har det stått exakt helt still, haft lite annat att tänka på med alla fordon som behöver omsorg.
I mitt bygge har det stått exakt helt still, haft lite annat att tänka på med alla fordon som behöver omsorg.
Idag får jag ju tillbaka bob:et så jag skulle kunna provköra idag, allt finns och funkar.
Det som står på tur är att göra klart "styrlådan" och bygga nått hyllplan så jag kan montera in dator, låda mm i maskinen och fixa klart Z-axeln.
Sen sak jag ha en pulpet med pekskärm, nödstop, usbanslutning och kanske nått mera på en arm, det är nog det som ligger sist på listan.
Jag kommer ju behöva kompletera med en stark spindel om jag ska kunna köra annat än gravyr och småsaker.
Spindlarna som var med är högvarviga men bara på 0,35kw så dom passar nog bra till att fräsa kretskort och liknande.
Jag kan ju låna spindeln från den andra fräsen eller så har jag en kress till att börja med, men troligtvis köper jag en ny 2kw-kinagrej.
Det som står på tur är att göra klart "styrlådan" och bygga nått hyllplan så jag kan montera in dator, låda mm i maskinen och fixa klart Z-axeln.
Sen sak jag ha en pulpet med pekskärm, nödstop, usbanslutning och kanske nått mera på en arm, det är nog det som ligger sist på listan.
Jag kommer ju behöva kompletera med en stark spindel om jag ska kunna köra annat än gravyr och småsaker.
Spindlarna som var med är högvarviga men bara på 0,35kw så dom passar nog bra till att fräsa kretskort och liknande.
Jag kan ju låna spindeln från den andra fräsen eller så har jag en kress till att börja med, men troligtvis köper jag en ny 2kw-kinagrej.
Fick en ny bössa idag....så jag bara skjuter!!!
Vi får hoppas på regn i morgon.

Vi får hoppas på regn i morgon.

I mitt fall tavlor, annars är den väll tänkt för skyddsjakt på tex råtta och fågel.
Japp, till för jakt på ohyra i många länder.
Men kul som "leksak" också!
http://www.fxairguns.com/product.asp?id=verminator
Men kul som "leksak" också!
http://www.fxairguns.com/product.asp?id=verminator
är den där leksaken licensbelagd? den har ju skapligt tryck, med andra ord "VILL HA"