Senaste reparationen
Re: Senaste reparationen
Det är därför i stort sett alla bilar numera har dimljus fram som standard. När en halvljuslampa pajat så växlar man till dimljus och kan köra vidare utan att riskera böter. Eller är det inte tänkt så?Micke_71 skrev:Snabbaste sättet är o hänga ner fronten på bilen, ta lös lyktan o byta. Jättekul mitt i vintern i snöstorm.![]()
![]()
Tänk om idioterna hade placerat ett hål med täckbricka i fronten så hade det gått på 5minuter.

miam: du kör bara i fullt dagsljus då eller ?
..för så fort det inte är fullt dagsljus får man inte köra med dimljus 

Glenn skrev:miam: du kör bara i fullt dagsljus då eller ?..för så fort det inte är fullt dagsljus får man inte köra med dimljus
Istället för halvljus tänker du då...
För dimljus får man ju även ha på på natten ihop med helljus.

Jo förvisso, om dom är kopplade så dom stängs av när man bländar ner, vilket dom i normalfallet inte är 

Lagade en kompis GoPro om hade fått en smäll på kontakten.
Tyvärr fick jag ingen bild på det färdiga resultatet men denna bild ger en indikering av skalan. Bilden är tagen efter jag hade avlägsnat den usb-kontakten (10-pin).
Tyvärr fick jag ingen bild på det färdiga resultatet men denna bild ger en indikering av skalan. Bilden är tagen efter jag hade avlägsnat den usb-kontakten (10-pin).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- olalofberg
- frownlayer
Jag reparerade en gps där en liknande kontakt hade lossnat helt och även ryckt med sig alla lödplättar, satt i några timmar vid microskåp, men pincetter och koppartråd från en vanlig högtalarkabel. men det lyckades tillslut.
- ochkl0620
- Kontakt:
Lagade svärfars 3 veckor gamla Sony Xperia Z2...
En alldeles för berusad bekant till honom välte ut en öl över den när den låg på laddning.
Telefonen är vattentät men inte när luckan till laddningen öppen vilket svärfar inte hade en tanke på när han skulle spola av den under kranen
Där rök garantin...
Enda livet i telefonen var vibrationer när man försökte starta den så jag tog hand om den och demonterade. Sen fick delarna fick ligga i okokt ris i ett dygn. Nu funkar den perfekt igen
En alldeles för berusad bekant till honom välte ut en öl över den när den låg på laddning.
Telefonen är vattentät men inte när luckan till laddningen öppen vilket svärfar inte hade en tanke på när han skulle spola av den under kranen

Där rök garantin...
Enda livet i telefonen var vibrationer när man försökte starta den så jag tog hand om den och demonterade. Sen fick delarna fick ligga i okokt ris i ett dygn. Nu funkar den perfekt igen

Re: Sv: Senaste reparationen
Öppnar aldrig luckorna på min Z1C, förutom igår kväll då uppdateringen till Lollipop äntligen kom

Kjell.com har en ny kabel som löser laddningen för Z-serien: http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... akt-p96342
/// Marcus

Kjell.com har en ny kabel som löser laddningen för Z-serien: http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... akt-p96342
/// Marcus
Precis som han sade; stort behov av flux och skicklighet för att få ihop det. 

Re: Sv: Senaste reparationen
..Eller så använder man det medföljande bordsstället som laddar via samma kontaktpunkter ?lond skrev: Kjell.com har en ny kabel som löser laddningen för Z-serien: http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... akt-p96342
Eller ingår inte det till alla modeller ?