Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
vart är värmen?
I Ystad 1+.
Dock 3.5 dm snö som kom natten till idag, det är mer än vi normalt får på 10 år känns det som.
I Ystad 1+.

Nytt kort :

Stärk baserad på Douglas Self's blameless schema, simulerar 0.003% THD i LTpice.

Stärk baserad på Douglas Self's blameless schema, simulerar 0.003% THD i LTpice.
Det var säkert ett år sen jag etsade mönsterkort och har lyckats fumla bort mina anteckningar över processen med okay resultat. Beslöt mig därför för att labba lite på nytt från scratch med exponeringstider, framkallare osv hemma i köket. Lyckades etsa 4 mil ledare med 4 mil avstånd, upprepade gånger, på första försöket när jag höftade till. Tusan vad skoj. Inget man riskerar så ofta i verkliga projekt kanske men ändå kul att det gick så bra. Måste prova tunnare ändå 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skulle snarare använda det gamla ordspråket, "Även blinda höns kan finna ett korn." 

Elfa hade ju rea på 0,1% 802-motstånd. Köpte 100 av var 15k, 3k och 150 ohm och snidade ihop en liten tredekaders Kelvin-Varley delare. Använde mn HP DMM för att leta fram de motstånd som hade minst kast. Typ 15k var från 15,000 till 15,010. De jag använde var mellan 15,000 och 15,002.
Snygga omkopplade eller hur? Hittade dem på eBay. De är tillverkade i CCCP

-
- EF Sponsor
Färdigmonterat termostatkort (se sid 50) med 4x20 raders LCD, ingång för 4 tempgivare samt 4 ampers SSR från limpan4all
Skrev också om detta i min projekttråd men varför inte här också
"Op-förstärkar-kort" för mitt labbagg. Första gången jag fräst ett kretskort 

- Klas-Kenny
Ett gäng kort som ska styra servon i växelmotorer på en modelljärnväg.
Fick lite plats över på ett hörn så det blev några SO-8 till hålmonterat -adaptrar också
Edit: Lödade och färdiga!
De sista två är inte aktuella just nu så de får vänta, och förhoppningsvis får jag paket imorgon som innehåller några PIC10F202 som ska sitta i IC-socklarna.
Fick lite plats över på ett hörn så det blev några SO-8 till hålmonterat -adaptrar också

De sista två är inte aktuella just nu så de får vänta, och förhoppningsvis får jag paket imorgon som innehåller några PIC10F202 som ska sitta i IC-socklarna.
Jag har ingen aning om vad det är förnågot, men fan va snyggt Adis! Det ska du va stolt över. Va är det för inbyggnadslådor?
Tack 
Kan kort berätta vad det är: Man modulerar en digital signal (1 och 0) genom att variera mellan två olika frekvenser.
Lådan

Kan kort berätta vad det är: Man modulerar en digital signal (1 och 0) genom att variera mellan två olika frekvenser.
Lådan
Utvecklingskort till Spartan-3AN, IO-kort samt programmerare. Beställde korten från http://dorkbotpdx.org/wiki/pcb_order ($5 / inch^2 för 3 kopior). Silkscreen sket sig pga fel lager..
-
- Kontakt:
Jag har byggt en trekanalig PWM-kontroller som kan styras över USB mha en mjukvaru-USB-stack på en ATtiny2313. Det gör att man från datorn kan ställa in färgblandningen för varje PWM-kanal i 256 lägen per färg.
Kretskortet är ett dubbelsidigt kort, men baksidan har ett heltäckande jordplan så baksidan behövde aldrig framkallas.
Kretskortet är ett dubbelsidigt kort, men baksidan har ett heltäckande jordplan så baksidan behövde aldrig framkallas.