Vad händer då?
mät om du har rätt matningsspänning
vad använder du för oscillator?
vilken koppling (har du schema du kan visa oss)
Nån som får hemgjorda PIC-brännare att fungera?
Haha...Felet var att lysdioden satt åt fel håll...Jag var säker på att jag hade tänkt rätt men de blev tydligen fel ändå...
Nu vet jag att programmeraren fungerar och att mina kopplingar är rätt.
MEN när det fungerade så använde jag mig av en färdig hex-kod som skulle blinka på alla portar...
Jag lyckas inte göra nån egen kod som funderar
OCH (nybörjarvarning) jag har inte alls PicBasic som jag trodde, utan Proton+ Basic Compiler...
Några tips eller ideer?
Nu vet jag att programmeraren fungerar och att mina kopplingar är rätt.
MEN när det fungerade så använde jag mig av en färdig hex-kod som skulle blinka på alla portar...
Jag lyckas inte göra nån egen kod som funderar

OCH (nybörjarvarning) jag har inte alls PicBasic som jag trodde, utan Proton+ Basic Compiler...
Några tips eller ideer?
Kul!
Inge PicBasic? Lära sig lite assembler?
Trodde för några månader sedan att det skulle vara extremsvårt att programmera pic i assembler...men med en pedagogisk bok, Microchip MidRangeManual och relevant datablad var det inte alls så komplicerat. Dessutom kan det ju vara bra att kunna, då man får insikt i hur processorn fungerar...?
// Erik
Inge PicBasic? Lära sig lite assembler?
Trodde för några månader sedan att det skulle vara extremsvårt att programmera pic i assembler...men med en pedagogisk bok, Microchip MidRangeManual och relevant datablad var det inte alls så komplicerat. Dessutom kan det ju vara bra att kunna, då man får insikt i hur processorn fungerar...?
// Erik