Mr3D - Project Tatami (datorchassi från scratch)
Re: Mr3D bygger datorchassi från scratch
Efter jobbet idag passade jag på att köra klart fötterna.
Först upp med de i planslipen, slipades på båda sidor.
Nästa tempo var i rundslipen, jag slipade de dock bara utvändigt. Invändigt räcker det med att bara putsa(vilket är nästa tempo).
Gjorde mig en liten "specialhållare" för att kunna putsa de lättare i svarven.
Färdiga!
Jag har inga bilder under själva processen, men jag tog en bit polyuretan som jag svarvade till som insatser i fötterna. Materialet är som ett lite hårdare gummi, men mycket mjukare än Acetal-plast, vilket bör funka fint till detta ändamålet.
Först upp med de i planslipen, slipades på båda sidor.
Nästa tempo var i rundslipen, jag slipade de dock bara utvändigt. Invändigt räcker det med att bara putsa(vilket är nästa tempo).
Gjorde mig en liten "specialhållare" för att kunna putsa de lättare i svarven.
Färdiga!
Jag har inga bilder under själva processen, men jag tog en bit polyuretan som jag svarvade till som insatser i fötterna. Materialet är som ett lite hårdare gummi, men mycket mjukare än Acetal-plast, vilket bör funka fint till detta ändamålet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det hade nog varit vääääääääldigt långtråkigt... Jag jobbar nämligen väldigt långsamt... 

Denna helgen fick det bli ett vattenblock.
Blocket är till CPU/VRM kylning. Vattnet går in längst upp, kyler VRM och sen vidare och kyler CPU.
Det är inte helt klart dock. Kopparbiten ska bearbetas på undersidan med, men för det måste jag ha processorn.
Nästa helg blir det tyvärr inget datorpill, bilen gick inte igenom besiktningen, så måste fixa de felen.
Blocket är till CPU/VRM kylning. Vattnet går in längst upp, kyler VRM och sen vidare och kyler CPU.
Det är inte helt klart dock. Kopparbiten ska bearbetas på undersidan med, men för det måste jag ha processorn.

Nästa helg blir det tyvärr inget datorpill, bilen gick inte igenom besiktningen, så måste fixa de felen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh
Ja, får väl instämma ännu en gång. Exakt som förväntat.

Tack grabbar! 
Bara en snabb uppdatering, jag var hos vattenskäraren idag och han ska köra fram chassi-plåtarna till på måndag/tisdag!
Denna helgen kommer jag rita vidare lite på chassit, måste göra en liten ändring i stommen för att startknappen ska passa.

Bara en snabb uppdatering, jag var hos vattenskäraren idag och han ska köra fram chassi-plåtarna till på måndag/tisdag!

Denna helgen kommer jag rita vidare lite på chassit, måste göra en liten ändring i stommen för att startknappen ska passa.
- Mizzarrogh
Det är nu man inser att man ska sluta bygga grejer .... 

- Mizzarrogh
Säger han som bygger forumets näst snyggaste grejer...

Edit, Tänk att se Enstens förstärkare ihop med detta!

Edit, Tänk att se Enstens förstärkare ihop med detta!