Pulsjet-spark
Re: Pulsjet-spark
Tjusigt!
Jag undrar om det finns någon ungefärlig uträkning på hur mycket dragkraft det blev i motorn? Plus, om det går att trimma motorn ännu mer på något sätt? (Såg faktiskt nån som byggt pulsjet med efterbrännkammare, extremt entusiastiskt!)

Jag undrar om det finns någon ungefärlig uträkning på hur mycket dragkraft det blev i motorn? Plus, om det går att trimma motorn ännu mer på något sätt? (Såg faktiskt nån som byggt pulsjet med efterbrännkammare, extremt entusiastiskt!)
Re: Pulsjet-spark
Wobat: Yes, väldigt före, mycket modd och djupa spår, det var också orsaken till att jag klotade i 70km/h en km in på första körningen.
Men skadorna på sparken var minimala, så efter lån av ett par stora skiftnycklar för att rikta lite och ditsvetsning/skruvning av ett väghållnings- kitt tillverkat av 20x20 fyrkantrör så var man redo för nästa dag.
säter: Efter första repan så tog vi lös ventil-paketet för att se hur dom klarat sig och dom var som nya, efter sista körningen så har jag bara inspekterat genom insuget men ser fortfarande inga värmeskador eller slitage.
Gizmo: Har inte haft möjlighet att mäta än, men motorn är beräknad till att ge ca 500N i dragkraft.
Just nu så är inte bränsleinsprutningen optimal så jag ligger en bit från det fortfarande, uppskattningsvis på 300-400N

Men skadorna på sparken var minimala, så efter lån av ett par stora skiftnycklar för att rikta lite och ditsvetsning/skruvning av ett väghållnings- kitt tillverkat av 20x20 fyrkantrör så var man redo för nästa dag.

säter: Efter första repan så tog vi lös ventil-paketet för att se hur dom klarat sig och dom var som nya, efter sista körningen så har jag bara inspekterat genom insuget men ser fortfarande inga värmeskador eller slitage.
Gizmo: Har inte haft möjlighet att mäta än, men motorn är beräknad till att ge ca 500N i dragkraft.
Just nu så är inte bränsleinsprutningen optimal så jag ligger en bit från det fortfarande, uppskattningsvis på 300-400N
Re: Pulsjet-spark
Lite mer bilder, klicka på länkarna för en större version.

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012291.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012293.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012308.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012310.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012311.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012318.JPG

http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012291.JPG
http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012293.JPG
http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012308.JPG
http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012310.JPG
http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012311.JPG
http://hv4all.com/pulsejet/ny/R0012318.JPG
- Illuwatar
- Inlägg: 2256
- Blev medlem: 10 november 2003, 14:44:27
- Skype: illuwatar70
- Ort: Haninge
- Kontakt:
Re: Pulsjet-spark
Underbart bygge - ser härligt brutal ut. Ni norrlänningar vet hur man fördriver dessa långa vintrar på ett kreativt sätt... 

Re: Pulsjet-spark
Vilket bygge...... fränt sa Bärnt! 

Senast redigerad av orvar-e 1 april 2010, 10:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Pulsjet-spark
Måste bara instämma (igen),
samhällsbärare av rang!
Pricken över i är att sittribborna är korrekt ditsvetsade med
bonusen att man som passagerare inte riskerar blåskatarr,
varmrökt skinka kan däremot förekomma.

samhällsbärare av rang!
Pricken över i är att sittribborna är korrekt ditsvetsade med
bonusen att man som passagerare inte riskerar blåskatarr,
varmrökt skinka kan däremot förekomma.

Re: Pulsjet-spark
Hahaha, 420, är det startnumret eller ett drogpolitiskt statement?
Sjukt coolt hur som helst! Både jag och bror är taggade att försöka bygga en pulsjet
Dock saknar vi de nödvändiga verktygen..:/
Sjukt coolt hur som helst! Både jag och bror är taggade att försöka bygga en pulsjet

Re: Pulsjet-spark
Hahaha, var tvungen att googla på det,
Nej det var inte så jag tänkte, hade velat ha 42 (Svaret på livet, Universum, Och allting), men det var tyvärr upptaget så jag fick nöja mig med 420 som startnummer.

Nej det var inte så jag tänkte, hade velat ha 42 (Svaret på livet, Universum, Och allting), men det var tyvärr upptaget så jag fick nöja mig med 420 som startnummer.

Re: Pulsjet-spark
Vart det ventiler från Lesjöfors i alla fall? Jag tänkte på sponsor-dekalen.
Re: Pulsjet-spark
fan, det är så snyggt att jag blir tårögd - ta bara sparkstöttingen i stål i sig - byggd troget efter förebilden med sina detaljer och inte bara en snabbt tillyxad ram bara för att hålla pulsjeten
Tumme upp!!!
Tumme upp!!!
Re: Pulsjet-spark
Ser riktigt coolt ut ditt bygge
Hoppas du lägger upp nått klipp sen så man får se den in action


Hoppas du lägger upp nått klipp sen så man får se den in action
