Tvärr finner jag inget spännande som jag kan använda... Trist...
Edit:
Boxen behöver inte Hårdisken för att köra sitt system. Fattas disken eller felaktig så försvinner fuktionen att spela från disk eller lagra på den samma. Sw i boxen verkar vara välskriven. Hanterar olika situationer på ett vettigt sätt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
dvs .configuration.xml, .harddrive_is_mounted och .kreatv_jfs_formatted
kika också i 'reserved' (är det direktory eller fil?)
är det enbart filnamn utan innehåll eller finns det något i dessa ??
(efter att du gjort en sektor för sektor kopia av disken)
Vad händer om man tar bort .configuration.xml, .harddrive_is_mounted och .kreatv_jfs_formatted - kanske prova en i taget? (här får du på något magiskt sätt göra filsystemet skrivbar med jfs-tool (gör en sektor för sektor kopia först...) och sedan kolla att disken är mountnings-bar i boxen fortfarande utan att du har rört någon fil i filsystemet innan du börja ta bort filer)
- och sedan göra likadant på den nya WD-disken med en inkopierad image.
det kan vara så att det inte finns formaterings-verktyg för jfs på boxen och kräver en fungerande jfs-filsystem när den skall initiera men kan inte initiera om ovanstående filer redan finns och kanske har info vilken disk dessa är tänkta på att köra.
Senast redigerad av xxargs 2 juli 2017, 17:44:44, redigerad totalt 1 gång.
filsystemet är idag ej stängd och därför vill inte systemet mounta denna i RW-mode.
antingen får du försöka få den stängd via TV-boxen - kanske genom att få den att stänga av sig på riktigt/reboot och rycka strömmen när man tror att den knappt börja satt igång att starta igen
eller så får du med jfs-tools hitta en väg med fsck eller liknande att stänga filsystemet då den nu är i samma läge som om man ryckte ur disken mitt under en körning
det kanske går att mounta den i RW med --force - du får läsa manualer
som sagt se till att ha en sektor för sektor-image av disken ursprungsdata så att du kan återställa denna om labbarna misslyckas och boxen inte vill kännas vid disken längre.