Det här ser väl ut att kunna fungera:
http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html
Värmesulorna kopplas in i stället för motorn. Men 555ans utgång (Q) kommer att må halvdåligt när poten är i något av ändlägena och således kortsluts mot kondingen C1 via någon av dioderna. Dock sker det under väldigt kort tid under varje period, så det är ingen fara egentligen. Jag skulle ha monterat "stoppklotsar" på 1k på var sida om poten. Men du kanske ska koppla in fasta resistorer istället?, så då spelar det ju ingen roll. C1 kan göras 10 eller 100 gånger större om man vill minska frekvensen.
Schema över PWM-bygge som klarar värmekläder 12v 10A
-
Re: Schema över PWM-bygge som klarar värmekläder 12v 10A
Helt perfekt. Tack!
Och vet du vad jag hittade i skrotlådan? Jo två FETar som klarar 4,5A som jag inte ens visste att jag hade. Man ska aldrig kasta nåt.
Då är det bara batterivakten kvar att försöka hitta ett schema till, jag ska kolla upp siten du länkade till. Eller du kanske vet fler ställen det kan finnas på? Alla tips mottages med tacksamhet.
Och vet du vad jag hittade i skrotlådan? Jo två FETar som klarar 4,5A som jag inte ens visste att jag hade. Man ska aldrig kasta nåt.

Då är det bara batterivakten kvar att försöka hitta ett schema till, jag ska kolla upp siten du länkade till. Eller du kanske vet fler ställen det kan finnas på? Alla tips mottages med tacksamhet.