Konsten att tämja en grafisk VFD...
- Illuwatar
- Kontakt:
De sista projekten har PBCCart anlitats till och jag är mycket nöjd med resultatet. Framförallt Minimig-korten visade vad de gick för. Priset är helt okej, mycket bättre än de andra företag jag har testat (inklusive det som AoE använder). Jag skulle vilja kalla deras kort "Moderkorts-klass". Med tanke på vilka typer av kort de erbjuder (ner till 0.1 mm spacing & 10 lager) är det inte omöjligt att de gör moderkorts-PCB... och så kan man få korten i blått, rött eller svart
Och snabbt går det med leveranserna trots att de ligger i Kina. Betalningarna kan köras via PayPal, vilket förenklar en hel del och deras beräkningssystem vid order fungerar bra. Dessutom tar de Protel-filerna direkt så jag slipper jiddra med drill-filer och Gerbers.

Och snabbt går det med leveranserna trots att de ligger i Kina. Betalningarna kan köras via PayPal, vilket förenklar en hel del och deras beräkningssystem vid order fungerar bra. Dessutom tar de Protel-filerna direkt så jag slipper jiddra med drill-filer och Gerbers.
- Illuwatar
- Kontakt:
Jag borde ha korten idag. De har gjort en rätt så skaplig resa
:

Kod: Markera allt
Datum Tid Serviceområde Leveransdetaljer
--------------------------------------------------------------------------------
Oktober 08, 2007 21:34 Zhejiang Province - China, People's Republic Försändelse hämtad
Oktober 09, 2007 00:45 Zhejiang Province - China, People's Republic Lämnat DHL:s station i Zhejiang Province - China, People's Republic
Oktober 09, 2007 03:48 Anhui, Jiangsu Province - China, People's Republic Anlänt till DHL i Anhui, Jiangsu Province - China, People's Republic
Oktober 09, 2007 05:29 Anhui, Jiangsu Province - China, People's Republic Lämnat DHL:s station i Anhui, Jiangsu Province - China, People's Republic
Oktober 09, 2007 19:11 Frankfurt - Germany Anlänt till DHL i Frankfurt - Germany
Oktober 09, 2007 23:40 Frankfurt - Germany Lämnat DHL:s station i Frankfurt - Germany
Oktober 10, 2007 02:09 Cologne - Germany Anlänt till DHL i Cologne - Germany
Oktober 10, 2007 04:08 Cologne - Germany Lämnat DHL:s station i Cologne - Germany
Oktober 10, 2007 04:08 Cologne - Germany Skickad via Cologne - Germany
Oktober 10, 2007 06:15 Arlanda - Sweden Anlänt till DHL i Arlanda - Sweden
Oktober 10, 2007 06:16 Arlanda - Sweden Tullbehandling klar på Arlanda - Sweden
Oktober 10, 2007 06:16 Arlanda - Sweden Behandlad för klarering av Arlanda - Sweden
Oktober 10, 2007 07:22 Arlanda - Sweden Lämnat DHL:s station i Arlanda - Sweden
Oktober 10, 2007 08:07 Arlanda - Sweden Anlänt till DHL
- Illuwatar
- Kontakt:
Det står redan nämnt på sidan 4 av denna tråd. 1300:- för hela rasket inklusive frakt. Jag räknar med en hundring per enskilt kort inklusive frakt via brev och lite ersättning för jobbet med att ta fram kortet. Köper man fler kort samtidigt blir styckpriset lägre.
Innan jag ger iväg några kort kommer jag testa ett. Det vore synd om folk betalar för något som inte går att använda.
Innan jag ger iväg några kort kommer jag testa ett. Det vore synd om folk betalar för något som inte går att använda.
- Illuwatar
- Kontakt:
Har nu monterat ett kort och fått det att fungera:

Väldigt smidigt med strömförsörjning via USB. Dessutom så kör jag på 12MHz-klockan från FT232R-chippet. Har dock inte hunnit testa USB->RS232 ännu. Och jag vet - jag glömde beställa en passande resetknapp...
All information kring detta bygge (ritningar, komponentlista, osv) finns på min hemsida - www.illuwatar.com
Alla som vill ha kort, skicka PM eller mail så fixar vi det. 19 st finns att dela på (ett är reserverat, 5 tänker jag behålla).
Blir detta väldigt populärt kan jag tänka mig att ändra på port B/D så att antingen port B blir generell eller så att man kan ansluta en Hitachi-LCD i stället. Denna VFD finns det inte så många av trots allt. Men först vill jag bli av med de kort jag har.

Väldigt smidigt med strömförsörjning via USB. Dessutom så kör jag på 12MHz-klockan från FT232R-chippet. Har dock inte hunnit testa USB->RS232 ännu. Och jag vet - jag glömde beställa en passande resetknapp...
All information kring detta bygge (ritningar, komponentlista, osv) finns på min hemsida - www.illuwatar.com
Alla som vill ha kort, skicka PM eller mail så fixar vi det. 19 st finns att dela på (ett är reserverat, 5 tänker jag behålla).
Blir detta väldigt populärt kan jag tänka mig att ändra på port B/D så att antingen port B blir generell eller så att man kan ansluta en Hitachi-LCD i stället. Denna VFD finns det inte så många av trots allt. Men först vill jag bli av med de kort jag har.
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
- Illuwatar
- Kontakt:
Har nu verifierat serieporten via USB och den fungerar fint. Gjorde ett simpelt loop-back program (ta emot/sicka tillbaka) som kördes i 19200 bps. Så ni kan lungt köpa dessa kort - alla delar fungerar som de skall.
Väldigt smidigt faktiskt - med tanke på dagens datorer som saknar dubbla serieportar (och även parallellportar ibland). Med denna lösning får man både strömförsörjning och com-port på köpet. Och den enda serieporten på datorn kan vara permanent kopplad till STK500 under utvecklingsarbetet.
Ang. Samköp, så skulle jag behöva några ATmega1281 och ATmega2561 för att verifiera dessa på kortet (samt någon ATmega128).
Väldigt smidigt faktiskt - med tanke på dagens datorer som saknar dubbla serieportar (och även parallellportar ibland). Med denna lösning får man både strömförsörjning och com-port på köpet. Och den enda serieporten på datorn kan vara permanent kopplad till STK500 under utvecklingsarbetet.
Ang. Samköp, så skulle jag behöva några ATmega1281 och ATmega2561 för att verifiera dessa på kortet (samt någon ATmega128).