Jag vet inte om det kommer att funka bättre att snedställa sådär.
Stålet får ju längre väg genom "flisoffret" men möjligt att det kan gå lättare när den inte behöver hugga av fibrerna vinkelrätt.
skulle man mata rakt in skulle det bli tvärstopp eller iaf gå väldigt tungt.
Aldrig provat att hyvla mot fibrerna ? Föresten så är alla kommersiella maskiner gjorda sådär, dock man anhållet vara olika utformat men grundprincipen är dock densamma.
Man tackar, hoppas att allt fungerar som det ska.
Akta fingrarna bara, dom skären är inte att leka med nu när dom är härdade och slipade, särskilt inte när dom snurrar i 6Krpm.
Har nu epoxylimmat ena lagerhållaren på den tjocka plåten, får se om det håller, huset föll nämligen isär idag, iofs hade jag inte ruggat upp ytorna något.
Snabbepoxy är inte så bra, om du nu använder det. Ska jag limma nånting som ska sitta riktigt ordentligt använder jag araldit. Det tar ett dygn att härda, men sen sitter det.
Jag skulle iofs ha skruvat fast lagerhållarna i plåten. 4 skruv från plåtsidan in i ringarna. Och limmat.
Viktigt att rugga samt att få HELT fettfritt. Fett gör så att inget lim fäster mer än några procent. Thinner/aceton är att rekommendera som rengöringsmedel.
Upptäckte att det inte hade blandats riktigt heller.
Jag brukar tvätta med lacknafta, kanske inte det bästa, sen ruggar jag upp med ett jättefint (1200 grit eller mer) sandpapper som legat i blöt i 5-6 veckor.