Saab 900 underhåll och reparationer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Saab 900 underhåll och reparationer

Inlägg av Glenn »

Ja, luftskruven brukar ju vara på högsta delen, märkligt bara att loggan är upp och ner.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Svängde om de två kylarslangarna som går till värmepaketet. Så här får jag mera rum för AC slangarna sen. Började notera på bilder att andra bilars slangar inte var dragna på samma vis. Det verkar gå båda hållen. Men så här blir bättre för mig.

Bild
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Har inte lyckats hitta en AC knapp så jag gjorde en egen:
Bild

Tyvärr lyser den rött och inte grönt. Annars är det ganska likt en riktig knapp bara man plockar av glasögonen och kisar litet.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Vilken typ av bleck behövde du?

Om det är metallbiten som låser fast bromsslangar i de plattor med genomföring för änden på bromsslang så är min minimala erfarenhet att man kan klippa till sådana själv av t.ex. plåt man klipper loss från inredningen i en skrot/reservdelsbil. Specifikt så fick en del av plåten i bagageutrymmet från en Saab 9-5 bli sådant bleck åt en annan 9-5 för några år sen (båda tillhörande en bekant).
Det ska säkert egentligen vara nån slags fjäderstål eller liknande, men så länge man får samma känsla vid montering som originaldelar ger så är jag inte rädd för att göra så. Jag skulle väl inte rekommendera det till nån som bor i ett U-land utan vettig bilprovning (typ merparten av USA till exempel) eller på fordon som inte har besiktningskrav och som kan råka säljas till nån som inte ser över saker särskilt noga.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Var sådana bleck jo, men nå sånt skulle jag inte kunna göra då jag försökt hålla hög standard på resten av grejorna. Fick gulpassiverade bleck från SSK, ser t.om. ut som det kunde va klassiskt hexvärd passivering. Väldigt originellt utseende.
Skriv svar