Som jag har fattat det rätt så ska jag köpa min Arduino UNO Rev 3 + några "tomma" ATmega328 processorer.
Det första jag gör är att monterar upp 1 styck 16 mhz kristall, 1 styck 10 kOhm motstånd och 2 stycken 22 pF keramiska kondensatorer och en ATmega328 processor. Allt detta på ett breadboard.
Efter det så kopplar jag ihop breadboard med Arduino UNO Rev 3 och bränner in en bootloader.
Efter jag har brännt in bootloader på ATmega328 som sitter på breadboard så monterar jag loss ATmega328 och monterar fast det på Arduino UNO Rev 3. Jag får inte heller glömma att montera bort ATmega328 som satt innan också

Nu när den nya ATmega328 sitter på Arduino UNO så är det bara att skriva ett program som jag vill ha det som.
Efter jag har skrivit programmet så monterar jag bort ATmega328 och placerar det på ett tomt breadboard.
Nu kan börja.
Då har jag några frågor:
1. Efter jag har brännt bootloadern på ATmega328 och placerat ATmega328 på ett breadboard. Är jag då fortfarande beroende av 16 mhz kristallen, 10 kOhm motståndet och 22pF kondensatorerna? Eller är det bara följa pin mappen som jag länkande på sida 3 i tråden? Typ spänning dit, kabel på pin 3 dit osv?
2. Kan jag använda mig av ATmega8 istället eller är det bara ATmega328 för att Arduino UNO Rev 3 använder sig av ATmega328?
3. Om det går att använda sig av en ATmega8. Gör jag exakt på samma sätt då för att bränna in en bootloader på ATmega8, precis samma metodik som på ATmega328?
4. Jag antar att ATMega328P-PU är en nyare version av ATMega328-PU, men fungerar också att bränna in en bootloader på med samma metodik.