Mini-itx MII1000 Boot problem
Re: Mini-itx MII1000 Boot problem
Det skumma är att ägaren innan installerade XP-professional utan några som helst problem. Han körde med 3.5" disk och IDE cd-läsare. Så om man drar en slutsatts av det så har antingen moderkortet pajat vid frakten eller så är min cd-läsare fucked up.
Kan ju vara så att det är USB-Anslutningen som strular till det.
Du kan ju alltid testa med en IDE-CD-läsare.
Du kan ju alltid testa med en IDE-CD-läsare.
Jo hade ju gjort det om jag hade haft nån
Tycker dock att en krånglande cd-läsare bör krångla mer random och inte på exakt samma ställe varje gång.
Är inte CD-läsaren som sitter i den USB-anslutna en IDE-läsare? Eller är det en SATA? (Mig veterligen finns det inga CD-läsare som är USB från scratch utan det sitter nåt interface i burken mellan USB och CDn.)
Ja sjukt irriterande. Men tji fick jag för att ta ut segern i förskott. Då partitionen är skapad och windows-intallationen ska ta vid så startar datorn om sig själv utan felmedelande eller nått. Detta sker lite random, ibland på en gång och ibland en bit in i inatallationen. Nån som har förslag på vad det kan va?
Tja, ett felmeddelande vore ju bra, annars är det liksom lite lotteri och gissning.
Skapade och formaterade du partitionen med installationsprogrammet på itx-maskinen?
Skapade och formaterade du partitionen med installationsprogrammet på itx-maskinen?
Disken var helt ren innan den åkte in i itxen igen (alla partitioner var borttagna). Ja lite svårt att felsöka utan felmedelande. Tänkte om de var nån som kände igen symtomet. Funderar nästan på om den får för lite ström. Sitter en 12v 80w PCU på moderkortet. Och den är kopplad via en 12V 3A laptoppladdare till eluttaget.
Jamen, varför byter du inte nätdel då.
Elementär felsökning.
Ta bort allt som inte behövs, byt det uppenbara.
Osv.
Kör dessutom MEMTest86 på den.
Elementär felsökning.
Ta bort allt som inte behövs, byt det uppenbara.
Osv.
Kör dessutom MEMTest86 på den.
Jojo ny nätdel är på G. Men tycker den borde dö tidigare om den har problem med strömmen. Och framförallt borde den heldö och inte bara starta om sig själv. Ifs tyckte jag det var otroligt att cd-läsaren kunde krångla med 
Efter lite fulkopplingar med flera små nätagg så funkade datorn fin fint. Helt sjukt att en cd-läsare kan va så kass att den inte klarar av att installera windows. Tack för hjälpen iaf