Sälja alltså menar jag
Köpt vakuum mätare från Biltema.
Re: Köpt vakuum mätare från Biltema.
Tror du man kan få något för den blåa stora kompressorn jag släpat hem?
Sälja alltså menar jag
Sälja alltså menar jag
Om någon vill köpa så visst men det är just det som är frågan för du kommer garanterat att få frågan om den fungerar och det har du ju inte en blekaste aning om. Skulle vara någon som skulle använda innanmätet på det för tex resevedel i så fall eller liknande men då skall du ha tur. Skulle dock kanske kunna få mer för skrotpriset dock på den, det kan nog vara mer än vad någon velat ge för den.
Bara för att en kompressor ser fin och oanvänd ut på utsidan så är det långt ifrån någon garanti för att den ser likadan ut invändigt. Har varit med om kompressorer på jobbet som bara varit några få månader gammal alltså sprillrans nya men invändigt sett ut som en bomb slagit ner pga diverse orsaker. Sådana här stora kompressorer kostar en hel del och man slänger normalt absolut inte sådana om de är helt ok.
Bara för att en kompressor ser fin och oanvänd ut på utsidan så är det långt ifrån någon garanti för att den ser likadan ut invändigt. Har varit med om kompressorer på jobbet som bara varit några få månader gammal alltså sprillrans nya men invändigt sett ut som en bomb slagit ner pga diverse orsaker. Sådana här stora kompressorer kostar en hel del och man slänger normalt absolut inte sådana om de är helt ok.
Du måste dra igång den på något sätt och se att den pumpar övh, titta på utloppet om oljan där som så småningom droppar ut där verkar smutsig eller svart, vilket kan visa på att den är på G - och även om det ser bra ut så där är det inga garantier.
om kompressorn har stått med öppna anslutningar och är fyllde med POE-olja så är det heller inget bra då det har dragit in fukt och kan ha börjat rosta inuti - ser du någon skylt med R4xx eller 5xx köldmedie så är det med största sannolikhet fylld med POE.
det är som Henry säger - det är dyra grejor och byts inte i onödan om det inte är skrotningsgods från någon rivning
om kompressorn har stått med öppna anslutningar och är fyllde med POE-olja så är det heller inget bra då det har dragit in fukt och kan ha börjat rosta inuti - ser du någon skylt med R4xx eller 5xx köldmedie så är det med största sannolikhet fylld med POE.
det är som Henry säger - det är dyra grejor och byts inte i onödan om det inte är skrotningsgods från någon rivning
Det slängs ju en den sådana när man drar in fjärrvärme i hyreshus.
Vad får jag för typ sånt här om jag skrotar det?
Alltså då menar ni åka till skroten o dumpa skiten?
Typ räknar dom pris / kilo ?
Alltså då menar ni åka till skroten o dumpa skiten?
Typ räknar dom pris / kilo ?