En titt i en skruvdragarladdare..
Vad jag kan se är det den ända som ger dig ett "mAh" för hur laddningen gick. B6 är kanske ett bättre köp än B5 som jag har, då B5 kan ladda max 14celler NiMh. Du kan ju kolla först att du inte har en gamal laddare till en HP eller DELL som hjälper dig. Frågan är ju hur mycket extra man betalar för PSU:n. Trevligt är i alla falla att kunna sätta en liten tejpbit på där man skriver vad man fick senast typ 2191mAh.
Nästa steg är B8 som kan ladda upp till 27celler men så kostar den drygt 1000kr också. Fattade inte om den kunde köra en hel cykel med upp/ner/upp-laddning?
Nästa steg är B8 som kan ladda upp till 27celler men så kostar den drygt 1000kr också. Fattade inte om den kunde köra en hel cykel med upp/ner/upp-laddning?
DEN laddaren verkar grym och jag har oxå sådana där laptopagg liggande en liten hög.netrunner skrev:Att modda alla saker som går på batteriaccar har jag rutin på nu. Det är ju inte magiskt så att säga.
...
Laddaren kan ladda nästan allt och jag använder den ofta. Fraför allt ger den feedback på hur mycket den har laddat med, så att man vet om batteriaccen är dålig... eller i alla fall sämre än förra gången. Man VET exakt hur det gick och behöver inte gissa.
...
Men li/pon hej och hå eller vad det står... vilka typer av batterier klarar den?
Laddar den även gamla blybatterier, NiCD, typ etc, osv
IMax-laddarna får dock inte så himla bra recensioner av de som hårdtestat dem i detalj bl a eftersom den rapporterar lite felaktiga värden. Kan kännas lite sisådär eftersom LiPo:s har rätt små marginaler.
Över lag verkar dock de flesta "normalanvändare" vara nöjda. Så länge man är medveten om att det är en kinesisk kopia av Bantam-laddarna, och IMax ligger på ung. 50% av priset så är det väl som vanligt - man får det man betalar för - och räcker det, ja då är det ju perfekt.
Över lag verkar dock de flesta "normalanvändare" vara nöjda. Så länge man är medveten om att det är en kinesisk kopia av Bantam-laddarna, och IMax ligger på ung. 50% av priset så är det väl som vanligt - man får det man betalar för - och räcker det, ja då är det ju perfekt.
Jag har den huvudsakligen för att ladda NiMh... och blybatterier. Man kan ju hoppas att den är ganska exakt i förhållande till ... förra gången man laddade samma batteri, så man vet om det har blivit sämre. Hur exakt den är i förhållande någon annan laddare, tja...
Den kan ladda:
NiCd/NiMH battery cell count: 1~14cell
Li-ion/Polymer cell mount: 1~5 series
Pb battery voltage: 2V, 6V, 12V
Pris ink. frakt till sverige är 62USD eller 370kr.
Finns även kraftigare modeller som heter imax B6 och imax B8, dom är då mycket dyrare.
Länk till Ebay
Den kan ladda:
NiCd/NiMH battery cell count: 1~14cell
Li-ion/Polymer cell mount: 1~5 series
Pb battery voltage: 2V, 6V, 12V
Pris ink. frakt till sverige är 62USD eller 370kr.
Finns även kraftigare modeller som heter imax B6 och imax B8, dom är då mycket dyrare.
Länk till Ebay
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Ganska billigt. Jämfört med en Swallow-laddare. En polare har en sån och är skitnöjd.
swallow advance
swallow advance