Rotationsenkoder/MPG till CNC
PeterH: Ja det har du helt rätt i, då får det bli inwarehouse. Tyvärr beställer jag nog först nästa månad. Har några täckplåtar kvar på svarven, och gör jag inte dem innan så vet jag att det aldrig blir gjort.
Jim:Skummeslövsstrands Camping 0430-507717 Södra kustvägen 35
Tanten, Damen, Jäntan i kassan frågade rakt ut vad jag skulle ha numret till, jag tittade bara frågandes på henne. Är inte det självklart?
Hoppas att det hjälpte.
Ja, den rondellen ligger intill Lagan. Det är mycket i Laholm som inte är helt genomtänkt tyvärr.
/Jim

Jim:Skummeslövsstrands Camping 0430-507717 Södra kustvägen 35
Tanten, Damen, Jäntan i kassan frågade rakt ut vad jag skulle ha numret till, jag tittade bara frågandes på henne. Är inte det självklart?
Hoppas att det hjälpte.
Ja, den rondellen ligger intill Lagan. Det är mycket i Laholm som inte är helt genomtänkt tyvärr.
/Jim
-
-
Ahh tack. Jo jag hade ju köpt av han innan visst
han låg i min inbox långt tillbaks hehe 
Vet inte om detta är rätt tråd att pastade följande i, men är jag stygg får jag väl flytta inlägget.
Ritade upp en rotationsencoder lite snabbt på lunchen i veckan, som jag nog tycker mycket väl skulle kunna funka. Den är baserad på AS5140 sensorn, så ihop med en magnet och incremental utgång. här kommer lite bilder, tänkte slänga ihop ett PCB i helgen, så saknar jag bara en magnet, sen kan jag testa prototypen..

Sen kommer prototypen jag skrev ut på jobbet (ja vi har en 3D plastskrivare

Nå, vad tros, hissa eller dissa?
//Micke

Vet inte om detta är rätt tråd att pastade följande i, men är jag stygg får jag väl flytta inlägget.
Ritade upp en rotationsencoder lite snabbt på lunchen i veckan, som jag nog tycker mycket väl skulle kunna funka. Den är baserad på AS5140 sensorn, så ihop med en magnet och incremental utgång. här kommer lite bilder, tänkte slänga ihop ett PCB i helgen, så saknar jag bara en magnet, sen kan jag testa prototypen..

Sen kommer prototypen jag skrev ut på jobbet (ja vi har en 3D plastskrivare

Nå, vad tros, hissa eller dissa?
//Micke
Senast redigerad av warpcore 30 juni 2007, 14:18:06, redigerad totalt 1 gång.