Jag tror man får ut mycket mer än 48 steg om man kör den som pulsgivare. Dessutom har jag redan ett par stycken stegmotorer som ligger och skräpar. Jag skulle ju kunna löda ihop någon exprimentplatta med en AVR, PC-interface och drivare för stegmotorn i helgen. Då skulle jag ju kunna prova mitt accelerationsbänk-program i praktiken, fast utan trumma förståss.

Sen är det bara att bygga på med andra saker vartefter vi får tag i dom.
Tanken med att använda mc-drev och kedja var ju att om man bänkar en hojmotor så har man ju nog en tillhörande hoj där det sitter både kedja och drev. Fast nu slog det mig att kedjan antagligen inte är i rätt längd, och då får man tillverka en kedjespännare från helvettet för att få det att fungera.
Jo, säkerhetsventil är nog ett bra alternativ. För det lär krävas en hel del labbande innan man lyckas styra ventilen ordentligt. Kan man få tag i en sån säkerhetsventil gratis tro?

Vad händer om motorn är för stark? Orkar pumpen inte bromsa, eller blir den helt enkelt överbelastad och man får ett helvette om man har otur?
Lagret kommer böjas.. hmm.. pumpen är ju ändå ganska rejäl, så tror du verkligen att lagret kommer ta stryk? Jag hade då inte brytt mig om såna små bagateller(:lol:), men det kanske är som du säger. :-x
Har föresten kikat lite på oljetempsmätare. Vad tror ni om en sån
här till exempel, de från bilar borde väl fungera utmärkt? De borde väl ändå klara typ 130 grader, eller kanske lite mer? Vore ju perfekt att plocka en ur någon gammal skrotad bil annars. Billigt och bra