Dina mini-projekt!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
På potentiometerkorten sitter en IC-regulator, men kanske man skulel slänga dit en ...LM317 och ställa den på 15V ...
Kollade 8-bens-PIC och du har förstås rättKlas-Kenny skrev:Högst troligt fungerar den till alla 8-bens PIC'ar, brukar ha samma pinout gällande matning och programmeringspinnar.ecenier skrev:Byggde en programmeringsrigg för PIC microkontroller. Det är på inget sätt universell utan jag har gjort den specifikt för en microkontroller. Om den fungerar till andra så är det en bonus
Edit: Förresten, såg nu att du hade en stor ZIF-sockel, då är det högst sannolikt att den fungerar till i princip alla PIC i DIP-kapsel upp till de stora som vill ha matning på flera ställen.![]()

Större PIC:ar kommer inte att bli aktuellt.
Edit:
Det är förresten otroligt smidigt att köra Pickit2 i Programmer-to-go-mode om man ska programmera många PIC:ar. Bara att koppla som på bilden i mitt tidigare inlägg. I med en PIC -> tryck på knappen -> vänta några sekunder -> i med nästa PIC.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Nu har ni missat nåt!! Projektet är skruvplinten. Toge jag en annan väggvårta skulle den kanske gett 12V ut. Varför 12V? Jo, flera sådana där småprylar jag köpt går på 12V.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Nu har ni missat nåt!! Projektet är skruvplinten.
Vårtor har jag i parti och minut men alla har ju ...

... men alla mina AliExpressprylar har istället ...

Om ingen har fattat bestod mitt problem i inkompatibiliteten, INTE spänningen!!!!!
Vårtor har jag i parti och minut men alla har ju ...

... men alla mina AliExpressprylar har istället ...

Om ingen har fattat bestod mitt problem i inkompatibiliteten, INTE spänningen!!!!!

- Klas-Kenny
soundbrigade: Då skulle du ju satt ett DC-jack på kortet istället för att montera sladden "fast". 

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Huggbävern: Det är nu du ska citera Stenmark.
"He ä int lätt att förklara för nån som int begrip""
http://www.kjell.com/sortiment/el/strom ... nal-p39791Klas-Kenny skrev:soundbrigade: Då skulle du ju satt ett DC-jack på kortet istället för att montera sladden "fast".
En såndär kjell.com-adapter borde man kanske bygga, fast med en hel trave olika DC-uttag (plus 3,5mm och kanske 2,5mm teleplugg) och ett motstånd samt två lysdioder för att indikera polaritet/AC. 

Min sambo önskade en ny förstärkare till vardagsrummet med kravet att den skulle få plats i en "Componibili". Då det som vanligt var bråttom fuskade jag lite den här gången och köpte färdiga Hypex UcD180 moduler och ett smps som monterades i en HiFi2000 låda.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.