Pallle: Så det ni skriver att fastighetsägaren skall fixa, det ger jag inte 5 öre för. Blir nog Säter som måste bevisa att det är fel på just det uttaget då det fungerar i ett annat rum.
Nu skall vi inte blanda ihop begreppen här. Det jag påstod om fastighetsägarens ansvar
handlar om marksänd TV o ingenting annat.
Fiber/kabel mm är operatörernas ansvar, EJ hyresvärdens
Detta är väl kanske inte relaterat då jag bor i hus och har egen antenn på taket.
Men de senaste månaderna har jag märkt att det blir hack i inspelat material typ det sakans nån sekund här och var.
Jag kollar väldigt lite "live" men nu när jag gjorde det så noterade jag att det blir "pixelsörja" alltså blockigt då och då,
antagligen är det detta som blir hack när man spelar in.
Iaf, om man då tar fram inforutan som bland annat talar om hur bra signalen är så ser man att den droppar ner till ofta först 23% och sen 0%
då, sen hoppar den upp till vanliga 85-99% igen.
Jäkligt märkligt att det en klar och solig dag kan skifta mellan perfekt och så kass mottagning ?
Det blir samma blockiga fel om man kör direkt med TV'ns inbyggda digitalmottagare också men där kan man inte läsa av mottagningen lika lätt (det finns en mätare man då ser man inte TV-bilden samtidigt)
Om levarantören är sappa då måste kunden ha en sappa box också, om det är så då är sanolikt att
boxen i sig är dålig. Nätdel brukar ge sig.
En gång i tiden när kabel TV började blomma så bildades små villa föreningar med en gemensam
litet kabelnät som vissa leverantörer levererade kabel TV. Om det är det hon har då
måste hon vända sig till Sappa som är leverantör