Rör-linjeförstärkare, beställningsjobb

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MiaM

Re: Rör-linjeförstärkare, beställningsjobb

Inlägg av MiaM »

Skara = Jula

Allmänt så finns det ju anledning till att hobbyister använder verktyg som proffs avstår. Hobbyisternas verktyg har helt enkelt bättre pris-prestanda för tillämpningen.

Jämför att folk som sysslar med radioelektronik som hobby tydligen ofta använder grid-dip-meter medan jag har aldrig sett en sån använd yrkesverksamt trots att jag jobbat i hf-relaterad elektronikindustri. Har man tillgång till specca och signalgenerator som fixar aktuellt frekvensområde så tar man inte fram grid-dip-metern...
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Re: Rör-linjeförstärkare, beställningsjobb

Inlägg av Spisblinkaren »

:D

Det blir onekligen lite mer kreativt när man inte kan köpa vad som helst som löser biffen.

Jag klagar inte, jag älskar den biten :)

Jag tycker dock det var lite trist med hela tre koniska stegborr för 3-30mm, hade velat ha ett enda att pryda min färdigkonfigurerade verktygstavla med.

Dock är 300 spänn mindre än hälften så mycket som ELFA's variant kostar, så det köper jag inte :D

ELFA's: https://www.elfa.se/sv/koniska-platborr ... &simi=99.5

En lustig iaktagelse, sedan min katalog från 2014 så har priset på denna tydligen sjunkit från hysteriska 774 till lite mer modesta 518.

Nu är det inte jättemycket dyrare än Julas något klumpiga paket (som dessutom måste förvaras nånstans) om 3st för 300.

Nu börjar jag kunna tänka mig köpa det från ELFA men jag tror jag ska kolla med min Järnia först.

MVH/Roger
PS
Jag har uppleft kraftiga prissänkningar på ELFA tidigare, då var det en 33+33uF högspänningskonding som sjönk från nära 100 till 60, typ.
Skriv svar