Jag trodde att det var en trim-konding. Det är alltså en vanlig trimpot. Om man ersätter den mot en digital sådan, hur pass nogrann blir den? Kan man typ ställa in ett visst värde på potten (säg XX kOhm) och förvänta sig att man får 'exakt' (nogorlunda) XXMHz ut?? Hur pass stabil är den vet ni det?
Senast redigerad av fatpo83 19 november 2005, 23:59:42, redigerad totalt 1 gång.
tänkte lyfta en gammal tråd lite.... har nämligen försökt bygga en likadan som jack... men när jag ska testa den så får jag in väldigt mycket störningar (dock så hör jag musiken nånstans där i bakgrunden)
Jack funkade allt på första försöket för dig, eller är man tvungen att mixtra en del?
Sen undrar jag också lite om apnote schemat, det verkar i det som om man ska jorda både vänter och höger kanal, men det ska man väl inte? däremot ska man väl kopplihop jorden från mp3-spelaren med sändarens jord?
jag har en ytmonterad pot... inte allt för olik den du har på dina bilder.... har suttit och fibblat med frekvensen och potten nu och har fått igång den Det gick tydligen inte att reglera frekvensen allt för mycket.... va det som jag gjorde fel på.....
Så nu så funkar den, dock låter det lite som om man har skruvat upp basen en aning för mycket, gör din det också?
tackar tackar nee jag gjorde en eget schema och layout utifrån appnote:en och samplade en max2606... jag har inte testat räckvidde än, ska ta och göra det imorgon, ska försöka hitta ett cigg plugg skal man kan bygga in den i också, och sen nått så man sammtidigt kan ladda iPoden i bilen