En dag är alldeles för lite för det där stället. Det finns så oerhört mycket man vill se så man önskar att man kunde vara där alla fyra dagarna. Det tog 4 timmar innan vi kom ut från Scanomautic och då var det bara 3 timmar kvar till de andra två hallarna.
Mjo jag var förbi strombom och kollade in pennan precis innan det stängde. Det var grymt att se irl.
fredde76: Jobbar du fortfarande nåt mot robotdalen? Jag har en del kontakt med Reyier men skulle väldigt gärna vara nere på skolan oftare och vara med lite på grejjerna.
Hehe, när vi kom förbi det området så kunde inte roboten fånga fotbollen och colaburksförflyttarroboten strulade... Synd att det inte fanns nåt som slog ölupphällarroboten...
Den där roboten som körde bilbana och Epsonarmen var grymt häftiga. Satan vad snabba de var.
Hoppas jag kan gå på mässan nästa år också. Helt klart värt en dag av sitt liv.
Jonaz: Det är ju bara att skriva ut biljetter? Det går väl tom att göra det på plats?
Tekniska mässan
- EagleSpirit
- Kontakt:
Eaglespirit:
Nej, jag pular med mitt examensarbete nu så det finns ingen tid till dessa små hamburgare. Så du känner Ingemar? Jag har försökt att få honom att ordna en kurs i RAPID men har inte riktigt lyckats ännu. Han menar dock att det inte är något problem för honom utan att det är skolan som måste godkänna kursen osv...
Den där Cola-roboten är också ett X-jobb. Dessvärre slutade navigeringen att fungera på måndagen...alltid samma enastående timing!!
Läser du på skolan?? Har vi kanske setts då??
/Fredde[/b]
Nej, jag pular med mitt examensarbete nu så det finns ingen tid till dessa små hamburgare. Så du känner Ingemar? Jag har försökt att få honom att ordna en kurs i RAPID men har inte riktigt lyckats ännu. Han menar dock att det inte är något problem för honom utan att det är skolan som måste godkänna kursen osv...
Den där Cola-roboten är också ett X-jobb. Dessvärre slutade navigeringen att fungera på måndagen...alltid samma enastående timing!!
Läser du på skolan?? Har vi kanske setts då??
/Fredde[/b]
- NSR_Martin
- Kontakt:
Riktigt kul mässa att gå på! Hall C va helt klart mest intressant, det andra kändes lite mer "gammaldags industi" på nått sätt, hehe...
Stromboms "penna" va väldigt imponerande! Kul o snacka lite med dig! (jag va killen från jönköping som va där med min farsa, på fredan nån timme innan stängning...)
Det är nog få som förstår vilket jobb det ligger bakom när dom går förbi...
Skönt att det är över nu eller?
Stromboms "penna" va väldigt imponerande! Kul o snacka lite med dig! (jag va killen från jönköping som va där med min farsa, på fredan nån timme innan stängning...)
Det är nog få som förstår vilket jobb det ligger bakom när dom går förbi...
Skönt att det är över nu eller?
- EagleSpirit
- Kontakt:
fredde76: Nja, jag pluggar bara ett par distanskurser där för tillfället, har inget med robotik att göra. Jag praoade hos ingemar för flera år sedan och kontaktade honom när jag fick veta att han jobbar med robotdalen, därför jag känner honom.
Jag har programmerat en hel del RAPID och det är ett skoj språk, men det kanske beror på att man verkligen ser resultat väldigt snabbt
Jag har programmerat en hel del RAPID och det är ett skoj språk, men det kanske beror på att man verkligen ser resultat väldigt snabbt