Stun Gun bygge

Berätta om dina pågående projekt.
SanSao
Inlägg: 68
Blev medlem: 11 augusti 2005, 15:18:51

Inlägg av SanSao »

citizendildo skrev:SanSao

Jag kan ohms lag mycket bra...

Men, eftersom men inte i detta fallet med kondingen leder strömmen genom hela kroppen, Det är inte så långa pinnar på en kondig. SÅ det smäller i handen t.ex med ca 1 cm mellanrum!!! Då är det inte de ca 20000 OHMs motstånd som kroppen har, utan mycket mycket mindre....

ELLER??? ;)

Ja jag vet att du dör mycket snabbt om 2 A passerar hjärtat, det räcker med ca 10 mA genom hjärtat för att du ska dö.

VIlket betyder ca 30 mA MELLAN fingertopparna på var sin hand...

MEn om du har det på samma hand så inte fan dör du av en konding... !!

jag e inte helt dum, om du trodde det!!!
förlåt om jag utryckte mig lite dumt, ville absolut inte påstå att du var dum.

angående kondingen så smäller det inte vid kontakt med huden, inte ens vid 1mm avstånd och det vet jag av en hel del erfarenhet. angående strömmen genom hjärtat är det främst växelspänninjg som är farlig och strömmen man får genom kroppen av en konding uppladdad till 350 V ger bara ström i storleksordningen 3-10 mA vilket inte är dödligt! min slutsats är att högspänningen i kamreror är relativt ofarlig.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5325
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Nä, jag e med på det att man egentligen inte ska hålla på o hjälpa med farliga saker... men ja. Vill ju som sagt va schysst o inte bara neka hjälp till folk som tagit sog tid att hjälpa mig.


ja... kondingar är iaf farligare än ett stungun, enligt min mening.

Detta är iofs extremt va men iaf.... läste nån artikel om ett musikfreak som hade ett enorm ljudsystem... det var så att man blåste ut rutor i stora rum. Det var asså 30" basar osv. Ett flertal 10.000 watt effket i slutsteg osv.

Iaf, till deta hörde en 5 farads 230 volt konding!!!!
I ett okontrollerat ögonblick fick killen kontakt med kondingen!!! på var sin hand!

det var inte så mycket kvar av honom.

KOmmer inte ihåg var jag läst detta. Men jag ska leta intensivt för att hitta denna.

Så man ska vara mycket försiktigt med ström, även om dettta är extremt så visar det bar att man ska vara mycket försiktigt.
Användarvisningsbild
Cenorpa
Inlägg: 737
Blev medlem: 11 juli 2005, 20:58:03
Ort: Stockholm | Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Cenorpa »

För den som är mer nyfiken på stun guns och vill veta hur de fungerar så finns den här sidan:
http://electronics.howstuffworks.com/stun-gun.htm
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Inverter till TFT är inte heller så kul att råka pilla på när den är igång... ;)
KONSTAPEL-MURMEL
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 september 2005, 17:16:08

Inlägg av KONSTAPEL-MURMEL »

var får man tag på den lilla tändspolen? hittar bara 3kg och väldigt stora.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5325
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

saab tändspolar e små... nyare..
biltema..
KONSTAPEL-MURMEL
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 september 2005, 17:16:08

Inlägg av KONSTAPEL-MURMEL »

Meduza skrev:jag sätter rätt mkt på att du har hämtat den där beskrivningen från Swedish Infomania ^^

Kul att läsa det men man ska inte göra det mesta.

Vet att jag själv läste mycket i den för ett par år sedan...

Nej, länka till sidan är du snäll!
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

KONSTAPEL-MURMEL skrev:
Meduza skrev:jag sätter rätt mkt på att du har hämtat den där beskrivningen från Swedish Infomania ^^

Kul att läsa det men man ska inte göra det mesta.

Vet att jag själv läste mycket i den för ett par år sedan...

Nej, länka till sidan är du snäll!
Inte ? det var en exakt kopia av swedish infomanias text, då är det några j***ar som har har tagit och snott texten och satt sitt eget namn på då...

Jag tänker inte länka då jag inte orkar leta rätt på sidan igen, men google är din vän.
Användarvisningsbild
Macce
Inlägg: 4301
Blev medlem: 29 maj 2003, 16:40:58

Inlägg av Macce »

Swedish Infomania är verkligen inget man skall läsa om man inte vill spränga bort några fingrar. Man skall ha rätt bra koll på vad man gör ifall man försöker göra något av sprängämnena de har.

Och ja, texten murmel citerade i topicen är rakt kopierad av swedish infomania.
Deras sida hittas lätt med google.
Användarvisningsbild
dr. Agoz
Inlägg: 149
Blev medlem: 9 juni 2005, 11:39:07

Inlägg av dr. Agoz »

Ni som är intresserade av vad som är farligt för kroppen elmässigt kan jag rekommendera ett avsnitt av Mythbusters som gått/går på discovery channel där de testar myten om att tappa ner el-utrustning i badkaret.

Det krävs sjukt liten ström för att stoppa hjärtat ännu mindre för att ge hjärtflimmer. Det som räddar är att kroppen har väldigt hög resistans OM man inte har ett öppet sår eller är svettig.

Sen bara för att man överlevt en el-stöt betyder det inte att man inte kan ha fått skador på vävnad i kroppen, vilket kan leda till problem senare i livet.

Ska man tillverka apparater som ger stötar bör man definitivt ha full förståelse för vad man gör
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26507
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Inlägg av danei »

Och vad kommer de fram till där? Enligt min mening ingenting.
pagge
EF Sponsor
Inlägg: 933
Blev medlem: 15 juni 2004, 00:15:08
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Ni som sett badkarsavsnittet, vad kom de fram till?
Jag har fört en lång diskussion om hurvida en elpryl i ett badkar är farligt eller inte. Det började en gång jag sett nån film där en person dog av en hårtork i ett badkar och jag sa BS spontant.

Efter ett tag framkastades iden att om badkaret var jordat skulle eventuellt lite ström från fasen i hårtorken kunna ta vägen via vattnet, kroppen och badkaret som då är jordat via vattenledningarna.

Diskussionen avgjordes aldrig och jag är nyfiken på om nån tagit reda på farligheten med hårtorken i badkaret :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30084
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Deras resultat visade att det gick en dödlig dos ström genom hjärtat.
Vattnet i sig leder ganska dåligt, så det som leder bäst är då kroppen, och det är den vägen strömmen tar.

Om man har ett badkar i plast, som inte har någon koppling till vare sig avlopp eller vattenledningar, borde det inte hända ett smack tycker jag
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26507
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Inlägg av danei »

Inte för att jag vill testa, men jag är skeptisk till deras metoder.
Hansa
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 oktober 2005, 20:53:25

Så många tvivlare???

Inlägg av Hansa »

Mycket skit står det i aftonbladet men tvivla inte på sådana oerhört tragiska olyckor:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 72,00.html

För övrigt så är jag ny i forumet och hoppas hitta lite intressanta byggprojekt, dock ej för att göra illa någon. :)

/ Hansa
Skriv svar