Optoisolerad gate drivning Klass D Förstärkare

Berätta om dina pågående projekt.
Tekko

Re: Optoisolerad gate drivning Klass D Förstärkare

Inlägg av Tekko »

Lite mer:
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

I videon låter det nog ungefär så bra det kan göra på YouTube, synd att man inte kan höra hur det låter i verkligheten.

Toroid-transformatorn får väl nätspänning så jag undrar över de andra grejorna - ser ut som att du har en switchad laptop-laddare (svart plasthölje) och sedan verkar det som att den där blåa Ericsson-boxen är en step-down till 15Vdc. Vad avänds dessa till?

Hur varmt blir det, har du någon uppfattning om hur effektiv den är?
Tekko

Inlägg av Tekko »

Laptopagget är för gate drivningen och ericsson-modulen stegar ner 45VDC från den stora munken till 2x15V som ger ström åt ingångssteget samt delas ner ytterligare till 2x3.3V till komparatoterna.
Tekko

Inlägg av Tekko »

Ja då var detta projekt i mål, och ska jag vara helt ärlig så känns det faktiskt skönt. Bara lite småsaker kvar, tex limma fast den där lilla bruna sockerbiten och nätdelen till gate drivningen, kanske byter ut den till nåt chassiemonterat om jag hittar nåt lämpligt nån gång.

Kanske jag nån gång i framtiden tar mej ork och tid att cadda riktiga kort till detta, och egentligen så ska det borras 4st hål till i kylflänsen då fetarna just nu bara sitter fast med en skruv, får se om jag ids skruva isär skiten och fixar det när jag har köpt en ny M3 gängtapp, men utöver det så är det i stort sett inget mer som behöver göras.

Jag avslutar denna tråd med ett par bilder även fast det inte var något speciellt intresse i detta projekt:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nästa "projekt" blir nog att löda ihop ett Tripath TA3020 baserat klass d kit från Connex Electronic när det anländer. Vad som blir efter det vet jag inte, så det får tiden utvisa.
robbie

Inlägg av robbie »

>> Jag avslutar denna tråd med ett par bilder även fast det inte var något speciellt intresse i detta projekt:

Riktigt imponerande bygge. Hur lät det i slutändan? Intresset finns nog för såna här projekt men Intresset för Att skriva finns kanske inte Alltid, speciellt inte på en iphone [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Användarvisningsbild
ecenier
Kontakt:

Inlägg av ecenier »

Jag har följt i det tysta men inte för den skull inte varit mindre intresserad. Tyvärr har jag inte så mycket att bidra med när det gäller förstärkare. Jag låter mig inspireras.
Tekko

Inlägg av Tekko »

Ställde upp et litet mini-PA:
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Interactive - Forever young! :tumupp:

Intresse finns absolut men jag har inte så mycket att tillägga när det gäller klass-D-stärkare så det blir mycket läsa/titta och ytterst lite skriva i tråden för min del.
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

Nä, originalet är bättre :-)

Jamo-högtalare från sent 80-tal med lamellförsedda diskant-horn ser det ut som. Helt fel?

Snyggt jobbat - från ruggad prototyp till färdig pryl i vardagsrummet, på kort tid dessutom. Klart det känns skönt, det skall det väl göra.

Själv är jag ganska dålig på att verkligen avsluta mina projekt, att få dem ner i en låda och så. Tänkte börja försöka ha som regel att det skall vara värt att göra kort av det, tyvärr verkar inte det hjälpa för min del :-)
Tekko

Inlägg av Tekko »

Jammorna är Jamo Power 270E, De under är någe white van scam Acoustic 3311 "Studio Monitor" series, dom under steget är någe Briklin skräp som jag satt någe DVC Dayton Audio basar i.
Skriv svar