Varför ska det va så svårt att få till en bra utskrift?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Jag kan rekomendera vanligt hederligt vitt kopiator/skrivar papper.
Skriv ut med mkt svärta och lägg bläcksidan mot laminatet.
Sen är det bara att lägga in det i grillen, lite längre än vanligt. 8-9 minuter brukar jag köra istället för 4-5 som vanligt med OH. Det är ganska viktigt att man har den lagom länge i grillen, testa dig fram

Har etsat riktigt tunna och skarpa (tycker jag iaf :) banor på det sättet.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Asså det går att köra på vanligt papper? Testade faktiskt det också förut men när jag framkallade hände det ingenting :lol: Belyste dock bara runt 4min som jag gör med vanliga OH. Kan vara värt att testa nån gång igen faktiskt! Det enda problemet är att UV lampan ála 250W blir VARM. får försöka fixa nån fläkt eller nått om jag ska belysa så länge..
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Jag och Nc har dock kört med vanligt vitt A4-papper de senaste månaderna, och det funkar väl skapligt! Klart bästa hittils av alla försök med OH-papper för bläckstråle, som mest vill flyta ut trots den matta ytan på ena sidan.
En sån där laserskrivare som lägger ett "lager" med färg som beskrevs tidigare, vad kan en sådan heta måntro? :)
Har också sett en utskrift från ett tryckeri (det var en färglaserskrivare dock) på ett vanligt vitt A4-papper, som verkligen hade svärta! Där stod också svärtan ut en bit ur papperet, så där så man kände det när man drog fingret över det.
En sån skrivare och slätt OH-papper för laser... MUMS!! :D

Mvh
speakman
Detraw

Inlägg av Detraw »

Jag kör med en ganska gammal HP Laserjet 4 och den lägger också på ett lager på pappret så att man känner det om man drar med fingret över... Dock så börjar mna toner att ta slut, så jag får inte perfekt svärta längre :(
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Ja ingenting går upp mot en riktigt fin utskruft faktiskt :) Men det är svårare än man tror altså. Nästa gång jag etsar ska jag iallafall testa med vanligt papper och belysa längre.
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Instämmer, en bra utskrift är det enda problemet med hemetsning.
Får man bra sån så är allt annat lugna gatan.

Testa gärna småbitar och olika tider så du inte pajjar ett helt laminat varje gång du testar :).
Skriv svar