El och magnet skojare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Teknikern
Bannad

Re: El och magnet skojare

Inlägg av Teknikern »

Fan vad dum jag är, så måste det ju vara. Bild
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Nu finns det en artikel i lokalblaskan, Östen är anmäld till Konsumentverket för vilseledande reklam / bondfångeri.
http://www.vk.se/594205/anmald-for-bondfangeri
I blaskan finns en bild på en installation, en sladd runt fjärrvärmerören som går ner i marken under källargolvet.

Protte
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

"- Det finns två grupper i världen. En som läst sig till kunskap och en annan som provar det praktiskt. Där blir det ofta en mur emellan."

Det där påminner mig om en bekant vars Commodore 64 lagt av, och han läste i servicemanualen att man skulle mäta spänningsnivåerna på databussen och om det inte var rena 5/0V-nivåer byta dram'en. Han mätte med multimeter, fick givetvis inte 5/0V utan nåt medelvärde, bytte dram-kapslarna och sen funkade datorn. Att förklara att han gjort fel och haft ren tur kändes lönlöst :wink:
Nerre

Inlägg av Nerre »

Du frågade väl om han fick 5/0 V efter bytet?
Paxmax

Inlägg av Paxmax »

Det där var en slags lågintensiv variant av Andrea Rossis... eeh.. ja, bondfångeri :vissla:
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

En typisk driftig och uppfinningsrik västerbottning men man får hoppas att ingen slängt bort så mycket pengar för så lite. Fast, ingen är väl så jäkla dum? :humm: :eh:
MathiasP

Inlägg av MathiasP »

Kan ju alltid hoppas men det finns alltid folk som går på liknande saker. Var det inte nån som påstod att man skulle virvla vattnet av någon anledning?
Skulle detta vara det minsta seriöst företag så skulle de vinnas oberoende tester för deras påståenden. Förmodligen är personen i fråga så övertygad att hans "uppfinning" fungerar att han inte kan ta till sig kritik.
Om jag hade dålig luft inomhus skulle jag investerat i bättre ventilation i huset framför det här. Där kan man påvisa ett vetenskapligt resultat i alla fall.

Ska bli ytterst intressant att få höra fortsättningen av detta här. :)
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Det är visst installerat en vattenvirvlare i Riksdagshuset, så lättlurade är de.

Protte
Skriv svar