Renovering av ASEA borrmaskin
Re: Renovering av ASEA borrmaskin
Tyvärr ELFA:
http://www.ebay.co.uk/itm/1-PC-Toggle-S ... 775wt_1403
Jag köper ett par. Någon mer som vill ha när jag ändå beställer?
http://www.ebay.co.uk/itm/1-PC-Toggle-S ... 775wt_1403
Har beställt några st. Det blr 30:- /st inkl porto hem till brevlådan...
Hoppas du har bättre tur än när jag beställde liknande brytare på ebay, dom var av RIKTIGT usel kvalitet. "huset" var av tunn sladdrig plast och nitarna som höll ihop den var riktigt uselt utförda av riktigt tunn metall.janaf skrev: http://www.ebay.co.uk/itm/1-PC-Toggle-S ... 775wt_1403
Jag vågade faktiskt inte använda dom för nätspänning som det var tänkt.
Kan tillägga att det inte är samma brytartyp dock, men liknande. (jag gillar vippströmbrytare

Får väl hoppas på det bästa. Inga stora pengar i alla fall...
- Mizzarrogh
Mycket trevligt projekt.
Jo, koppar var billigare då, men detta var ju också ganska dyra maskiner nya har jag för mig.

Jo, koppar var billigare då, men detta var ju också ganska dyra maskiner nya har jag för mig.
Är det någon som skulle våga sig på en kulörbestämmning som är ungefär densamma som originalet? Jag har rätt dålig färgsyn. jag har lagt upp ett antal bilder tagna med olika belysning och olika grader av rengöring. Jag tänkte beställa tvåkomponentlack och vill ha en liknande kulör. Det kan finnas någon liten färgflaga någonstans, annars är allt metallrent nu. Jag ska förståss grunda med rostskyddande färg först.... Jo det finns nog en liten kopplingskåpa på baksidan av foten som jag inte gjort rent ännu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ta med en av delarna till färgaffären så kan de matcha den. Jag gjorde så till Abene'n och det blev "exakt" samma originalfärgen.
-
Googla på Aseagrön. Jag tycker att det ser ut som den kulören.
Och med tanke på att det är en Asea maskin, så är det nog möjligt att det är den kulören.
Jag målade lite grejer på jobbet härom dan, med en kulör som var lik den där.
Jag tror att det var mekanlack jag använde. Och jag tror att det stod aseagrön på locket.
Annars så kanske du kan ta med kåpan du hade färg kvar på till någon färghandlare, så kan dom läsa av kulören och ta fram den på så vis.
Lycka till!
Urban.
Och med tanke på att det är en Asea maskin, så är det nog möjligt att det är den kulören.
Jag målade lite grejer på jobbet härom dan, med en kulör som var lik den där.
Jag tror att det var mekanlack jag använde. Och jag tror att det stod aseagrön på locket.
Annars så kanske du kan ta med kåpan du hade färg kvar på till någon färghandlare, så kan dom läsa av kulören och ta fram den på så vis.
Lycka till!
Urban.
Ja, de har en liten mätare som tar fram exakt rätt färg.
Behövs inte stor bit för att det ska lyckas.
Behövs inte stor bit för att det ska lyckas.