Rätt motor/solenoid/slagmagnet till ett bygge

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
persika
EF Sponsor

Re: Rätt motor/solenoid/slagmagnet till ett bygge

Inlägg av persika »

Om du tycker det är svårt att räkna ut slaglängder o.s.v. , så gör en modell i wellpapp och mät med linjal på den.
trrg

Inlägg av trrg »

Tack så mycket för hjälp och stöd ;-j

Nu har jag beställt en 20 cm linjär aktuator för $129. 12 cm/s med 10 kg vikt.

Återkommer med bilder när testningen börjar.

Lasp, jag är orolig för att affärsägarna anser att det att slå på rutan kommer vara ett otyg avsett hur man lägger fram det, men annars är det en väldigt bra idé.
trrg

Inlägg av trrg »

Så.......... Om någon skulle undra varför det plötsligt blev tyst, så är det för att jag har haft fullt upp att lära mig hur Firgellis motorer är byggda. Så här kommer höjdpunkterna som jag helt enkelt var för stressad för att fråga er om:
  • vart man hittar ett arduinokort i göteborg på en lördagskväll, dagen före deadline, när man bränner det gamla
    om ir-sensorer fungerar genom butiksfönster (nix!)
    varför arduniokortets serialkoppling kraschar när 12A aggregatet är påslaget (fixat! nytt kort!)
    vad som är helvetejävla fel med motorn (de skickar en ny men för sent till projektet)
    hur man ler vänligt mot butikspersonalen och säger att det fungerar inte nu, och jag vet inte varför
    hur man ler vänligt och förklarar att nu fungerar det, men jag vet inte varför ;-j
suck, men kul har det varit, och butikspersonalen har berättat att folk har skrikigt utanför när den har angripit. Firgelli har sagt att de ska skicka en ny motor till mig, och jag har klippt bort dioderna/tryckbrytarna och kör den tajmad istället, och nu fungerar den faktiskt rätt okej! jag har tagit bilder och filmat, det kommer strax.

tyvärr eftersom den plockas ned på söndag finns det inte så mycket tid att uppleva den på men om ni är i göteborg kan ni gå förbi shock vid brunnsparken och bli skrämda.

tack igen för all hjälp och stöd, det är verkligen uppskattat.
Skriv svar