Klas-Kennys Labb!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
nole

Re: Klas-Kennys Labb!

Inlägg av nole »

Jag kör med tre skärmar, men det är något jag skulle kunna vara utan, men aldrig bara en skärm igen det går bara inte.. Varför känner du dig träffad? Det var absolut inget illa menat från min sida (även om SKA kanske var i kraftigaste laget..) jag tycker bara att det är så skönt att ha och så mycket lättare att arbeta med :)
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Jag menade att jag har 3st skärmar :D
Men som du säger så räcker det bra med 2. Jag använder sällan den tredje.
Den tredje skärmen sitter på en annan dator och sen kör jag synergy mellan dom för att bara kunna ha ett tangentbord och en mus.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Jo, jag håller med om att två skärmar i princip är ett måste, har det på min "riktiga" dator, men labbdatorn är i princip bara tänkt till att läsa datablad, spela musik och surfa lite på EF då och då :)

Och lite programmering ibland, men de blir nog mest för små bugfixar och liknande, när det ska skrivas ett helt långt program lär de bli den andra datorn.

Förresten, vänta er en update ikväll :wink:
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

alltid bra med plats på arbetsbänken, fast det brukar ju sluta med att det ser ut såhär efter ett tag ändå :/
DSCN4914.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

:rofl

Men jo, jag är rädd att det kommer se ut så förr eller senare, märks redan nu att det försvinner mer och mer plats i takt med att det börjar användas... :)

Edit: Men din (Jag antar att det är din) bänk ser ju dock mest ut att vara full med instrument och verktyg, inte så mycket projekt, att fylla med instrument borde gå att undvika om man försöker. Fast i och för sig, det ser ut att vara ganska fullt på väggarna runt om också :mrgreen:
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Mycket snyggt Klas-Kenny!
Mest gillade jag nog följande;

Bild
Tror jag snor den idén och fixar till för min "kommande" hörna :D

Men i övrigt, snyggt! :tumupp:
-=Fullmoon=-

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Jag var närma att plocka en 17-19" TFT till dig dock hade den nog trasig backlight men jag tänkte på annat kom jag på senare :doh:
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Oblivion skrev:alltid bra med plats på arbetsbänken, fast det brukar ju sluta med att det ser ut såhär efter ett tag ändå :/
DSCN4914.JPG

OJ! Den där Samsung skärmen är lite ”out of place” ca 30 år nyare än det mesta annat på bilden ser det ut som! :D
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Andy, hehe

Förresten, vad är det som hänger i taket över lampan?
Bild

Är det ventilations-fladder-trådar? :P
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

toffie: Helt okej att sno den idén :D

Fullmoon: Vore väldans trevligt, den vanligaste anledningen till trasig backlight brukar väl vara någon död konding i invertern eller så...

toffie igen: Hehe, nejdå, det är band med motstånd, en halvbra idé jag fick när jag skulle löda en hel del, hade inget riktigt bra ställe att ha dom lätt åtkomligt. Det fungerade smidigt, dock fäste eltejpen bättre i tapeten än vad jag hoppats på :doh:
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Haha okej, det lät ju bra ;) Smart idé det också, fast jag håller mig nog till påsar ändå ;) hehe

Gött, jag gillade "industri"-looken på din lödtennshållare, ska definitivt fixa mig en sådan :D
Man kan ju ha rullarna med kabel på då också, konstigt det var så här jag tänkte mig från början fast med en slät stång och
jag har undrat vart jag ska få tag på en sådan utan att köpa typ en gladpackhållare :D

Nu är det ju bara att svänga förbi Clas Ohlson eller liknande :bravo:
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

Andy: meh dissa inte min arbetsbänk nu, även om det mesta är oldschool så fungerar det iaf :P
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Så så.. lite humor har du väl? :wink:
Jag ser nu att även högtalarna kan ev. härstamma från de senare dekaderna! :lol:
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Nu har det hänt lite mera grejer!
Tågbanan flyttades in här, tyvärr tog den lite mera plats än jag räknat med så nu vet jag inte riktigt var jag ska hänga upp hyllor, får fundera lite på det.
DSC_0128.jpg
Tågbanan är än i tidigt skede och arbete pågår för fullt, den är inte mycket att se :)

Sen så var jag på Biltema och handlade lite så en sortimenthylla och en magnetlist landade på väggen, blev superbra måste jag säga! Får se om det kanske blir ytterligare en magnetlist över den första någon gång i framtiden.
DSC_0127.jpg
Så nu kan jag vid lite större löd-jobb lägga alla komponenter där och snabbt och lätt komma åt dem utan att ha massor med påsar liggande över hela bänken :D
Även en multimeter följde med hem från Biltema, den syns lite i bilden där den visar frekvensen funktionsgeneratorn ger ut (håller på att felsöka den, se gärna min tråd om det).
Även mina post-it lappar har hittat hit, där finns diverse viktiga saker noterade :P
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
kankki

Inlägg av kankki »

Ser ju skitbra ut! :bravo: CRTn ser ju riktigt passande ut, tycker jag 8)

Ja, vartenda gång jag vart till Biltema har det blivit alldeles för dyrt.. och nästa resa kommer också bli det, nu efter man fått lite inspiration! :P

Har du fått din lödstation än? Jag väntar ännu på min, såååååååå otålig :dead:
Skriv svar