Matningsanordning för ytmonterat?
Re: Matningsanordning för ytmonterat?
Ja det är nog något sådant det blir.Meduza skrev:Jag tror på en giljotinmodell med någon snabb aktuator (solenoid?) med snedställt industrikrakblad och stegmotordriven frammatning enligt tidigare diskussion.
Laser, funderade lite på en enwattare i alla fall till plastremsor. Men jag tycker att det är rätt obehagligt med dom små uslingarna så det blir typ rakblad. Vad är stealit? Jag hittade små blad av zirkonium på nätet. Är det någon som vet om man kan hårdlöda fast sånt? Dom var bara 25x8mm och bara ett pyttelitet borrhål.
sollex.se har keramiska raklad men minimiorder på 100st, ca 2500:- / 100st
sollex.se har keramiska raklad men minimiorder på 100st, ca 2500:- / 100st
Nu har jag fått ett matningshjul och en stegmotor är på väg 
Nu behövs lite borrande, svarvande, skruvande och styre och drivning till stegmotor och klipparen.

Nu behövs lite borrande, svarvande, skruvande och styre och drivning till stegmotor och klipparen.
missade frågan, stealit är en metall legering som inte innhåller järn i någon större grad, annvänds innom industri för skär, ex träsvarvning och mattskärning, håller ca 10 gånger längre än vanligt kolstål för dom sakerna
har annvänts som knivmaterial av extrema typer
har annvänts som knivmaterial av extrema typer
I dag dök det upp stegmotorer med posten. NEMA23 storlek. Förmodligen lite större än dom behöver vara.
Sen ska det till en bussning här. Motorn har ordentliga kullager så jag tänkte sätta hjulet direkt på axeln med en bussning emellan.
Remsorna passar perfekt runt hjulet men pappersremsan har en tendens att vecka sig när den viks runt hjulet så jag kanske får nöja mig med att remsan i stället är mer eller mindre rak med lite stödskenor / rullar.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Snubblade på denna idag. Där kan du kanske få lite uppslag, om du inte sett den förrut.
Motorized SMT tape-and-reel feeder for DIY pick & place
Det finns en del andra intressanta sidor på samma blog också.
Motorized SMT tape-and-reel feeder for DIY pick & place
Det finns en del andra intressanta sidor på samma blog också.
Tack!
Det fanns ju en kul liten pick-and-place-maskin där också.....
Det fanns ju en kul liten pick-and-place-maskin där också.....