Bara att krypa till korset och köpa från endera PeterH här på forat om han fortfarande har på lager eller direkt från USA, tror knappast att du får tag på begnagat 540 då den inte har funnits så länge men vem vet... leta på nätet over there kanske.
Skrev och frågade vilken styrning jag skulle ha. Berättade vilka delar jag hade tänkt mig och fick detta svar:
"Jag har inte testat Geckon men jag är ganska säker på att det är en betydande prestandaskillnad.
Jag rekommenderar CW230-modulerna för att utnyttja motorerna bättre.
Dock säljer jag en hel del 4-axlarskort och de allra flesta är nöjda med prestandan.
Kitet du har plockat ihop passar bra ihop, väljer du CW230-modulerna byter du nätagg till ett 36v."
Jo samma här, man vill ju ha valuta för stålarna. Men har inte fått nå tydliga siffror vad det kostar att få hem en gecko styrning i brevlådan?? Vill ha grejerna till nästa vecka men styrningen som JB rekomenderade finns inte i lager Sen så är det ju typ VGA kontakter till motorerna i Geckostyrningen, hur kopplar man dessa till motorerna??
Ja 3st G251X är inte helt fel, kanske ett enkelt breakoutkort till för enklare ihopkoppling...
Då får du skruvplintar överallt i stället för kontakter, och drivarna är inte lika mekaniskt skyddade, men det spelar ingen större roll om du monterar dom inne i fräsen.
3st CW230 och breakoutkortet. Var tydligen väldigt enkelt at få igång dessa grejer med Mach3.
Känns inte som det behöver vara sådär dyrt med en fjärde axel. Finns det själva "klumpen" med fästet att köpa och sen sätter man själv dit motor och en till styrenhet? Plattan behöver ej vara större än 4" Svenska återförsäljare?
Mvh Blåbär
EDIT: Sökte på rundmatningsbord och fick upp en hel del
nackdelen med billiga handvevade rundmatningsbord är att du har ett betydligt mkt större glapp ("backslash") i dom än i varianter gjorda för CNC... vilket gör att du kommer få problem av detta...