The "Civil Olydnad" 6,5kW stålramsracer
- Klas-Kenny
- Electricguy
-
-
Re: The "Civil Olydnad" 6,5kW stålramsracer
Cheeeses vad pinsamt!
Första gången som jag lägger ut ett klipp på Youtube...
Ok, det är med cirka 2200W inställning som jag provar så accet är inte så upphetsande.
http://www.youtube.com/watch?v=hYyhtutE4W8
/Göran
Första gången som jag lägger ut ett klipp på Youtube...
Ok, det är med cirka 2200W inställning som jag provar så accet är inte så upphetsande.
http://www.youtube.com/watch?v=hYyhtutE4W8
/Göran
Gick ju mycket fint, tycker det ligger mer i tiden än klass 2 moped!
-
- Electricguy
mycket snyggt!!
frestelsen efter något liknande är ENORM!!! 

Om man begränsade hastigheten till 30Km/h skulle det då va möjligt att få den klassad som en klass II lagligt?
Coolt, verkade ju pinna på bra där
..Sen har den ju alldeles för hög effekt också.

Enl tidigare diskussion är det HELT omöjligt att regga in en moppe, klass I eller II själv som privatperson.atmelfan skrev:Om man begränsade hastigheten till 30Km/h skulle det då va möjligt att få den klassad som en klass II lagligt?
..Sen har den ju alldeles för hög effekt också.
-
Den kommer pinna på bra mycket mer när jag får när moddad controllern enligt gängse metoder. Nu går den endast på ca 1/3 av möjlig prestanda. 
EU-moppe klass I får väl ha motoreffekt upp till 4kW?
/Göran

EU-moppe klass I får väl ha motoreffekt upp till 4kW?
/Göran
fan va kaxigt ...... verkar som sagt pinna på fint ...
Den där motorn kanske vore nått för min elmoped som strular just nu, det är omriktaren som det fattas en fas ifrån. Men jämnförelse, motorn på min moppe ligger motorn på ca 1 kw enligt spec och den är mycket större är den där motorn på 6.5 kw som du använder. Det vore nått att pilla ner 6.5 kw motorn och byta ut omriktaren också så klart........
Det är ju typ ingen som kan säga att jag moddat min elmoppe bara jag inte kör så våldsamt mycket fortare än de lagliga 45 km/h.

Den där motorn kanske vore nått för min elmoped som strular just nu, det är omriktaren som det fattas en fas ifrån. Men jämnförelse, motorn på min moppe ligger motorn på ca 1 kw enligt spec och den är mycket större är den där motorn på 6.5 kw som du använder. Det vore nått att pilla ner 6.5 kw motorn och byta ut omriktaren också så klart........

Det är ju typ ingen som kan säga att jag moddat min elmoppe bara jag inte kör så våldsamt mycket fortare än de lagliga 45 km/h.