Ska man köpa ett nytt kabinett / extern disk så kan det vara bra att kolla att den har "power save" så att disken spinner ner när man inte använder den. Inte alla USB-diskar stödjer detta. Ett annat alternativ är att köra extern-SATA, som automatisk stödjer "power save".
Så gillar jag att rubriken inte var "min externa USB-disk har dött, vad göra?" utan det mer tydliga "Diskhaveri men inte Mac" som visar på att: "det inte som vanligt är macen som är trasig" eller "det är ju mac så det kan vara något annat också" eller "varning för luddig beskrivning av felet".
Nu väntar jag på felet "punka på hjulet men inte vänsterstyrd fransk veteranbil med pneumatik".
Diskhaveri men inte Mac
- prototypen
Re: Diskhaveri men inte Mac
Och precis då jag skulle svara så gick Safari en vända till de sälla jaktmarkerna.
Rubriken var ju att betona att Maccen inte var trasig (gud förbjude)(vilket ni alla väntar på) utan det var något General Purpose makkelmojäng som inte hängde med vilket har bekräftats på detta forum.
Protte
Rubriken var ju att betona att Maccen inte var trasig (gud förbjude)(vilket ni alla väntar på) utan det var något General Purpose makkelmojäng som inte hängde med vilket har bekräftats på detta forum.
Protte
Re: Diskhaveri men inte Mac
rsync över SSH kör jag. fungerar på alla platformar och snabbt dessutom.