Det är så enkelt med PC, man gör bara såhär eller var det så

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
prototypen

Re: Det är så enkelt med PC, man gör bara såhär eller var det så

Inlägg av prototypen »

Nerre skrev:Lycka till med att få en Mac att prata med den där skrivarservern:-)

Jag blir lessen i ögat Nerre, jag har 2 (två) Maccar som utan vidare snackar med D-linken, läs hela tråden.
Det är mycket enklare att sätta upp en Mac mot denna server, man anger bara IP adressen och anger drivrutin.
Jag la ner ung 10 minuter på första installationen på Mac mot nu 6 timmar av planlöst provande med er hjälp.

Apple må anklagas att vara diktatoriskt men det enda de verkar diktera är att det ska fungera så man får tid att använda datorn.

Protte
Nerre

Inlägg av Nerre »

Va? Menar du att Mac funkar mot hårdvara som inte säljs av Apple? Det måste vara ett misstag, det tjänar de ju inga pengar på:-)
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

prototypen skrev:Jag blir lessen i ögat Nerre, jag har 2 (två) Maccar som utan vidare snackar med D-linken, läs hela tråden.
Det är mycket enklare att sätta upp en Mac mot denna server, man anger bara IP adressen och anger drivrutin.
Jag la ner ung 10 minuter på första installationen på Mac mot nu 6 timmar av planlöst provande med er hjälp.

Apple må anklagas att vara diktatoriskt men det enda de verkar diktera är att det ska fungera så man får tid att använda datorn.
Klart BSD-OSX funkar mot en LPD demon och i det här fallet har Windows lite väl tillkrånglade dialogrutor men så brutalsvårt tycker jag inte det är.

Vad är kvar att lösa och behöver du ha fler/mer detaljerade förslag? Du hjälper så många andra med elektronikfrågor på ett bra sätt så det är klart du får hjälp tillbaks tills utskrifterna funkar.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Vetdu va, nerre
När min nuvarande Mac startades så frågade den vad jag ville importera från en PC, att jag ville importera från min förra Mac gick inte ?? Jo lite manuellt filöverförande så hade jag med det jag ville.
Till min förra Mac var det samma minneskort som till PC.
Lösa hårddiskar köper jag PC och formaterar om.
Jag har en MS mus.
Det sitter en Intelprocessor i Maccen så det GÅR köra Windows (och säkert Linux också) men varför?

Varför skulle inte Apple kunna reglerna för Ethernet?

Förr var det mera märkesbundet.
Men min skrivare 6MP där M står för att det finns Macinteface (Appletalk) Men HP hade lyckats trots att de inte är Apple företag att få det att fungera, visst är det fantastiskt.

Apple har väl insett att om man inte anpassar sig till 95 % av marknaden kan det vara svårt att överleva/tjäna pengar. Bildskärmsanslutningen är VGA (nu är det väl HDMI) så man gick ifrån den 15 poliga standard D-subben, Mac mini är anpassad för allt runtom från PC världen.

Nädu Nerre, jag tror att du får uppdatera dig lite om Mac, det har hänt saker där också.

Protte
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

swesysmgr:

W7 snabbprovade vi men frågorna är helt olika XP
Vista maskinen kommer jag inte åt då det spelas från att sonen vaknar tills han somnar.

Tills vidare får det bero, det går skicka PDF till Maccen som alltid har fungerat.

W7:an har fått Ny E-post från Mozillaköret ( Mozilla Thunderbird) så det blev nog bra.

Protte
Senast redigerad av prototypen 30 maj 2010, 16:08:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

blueint skrev:D-Link DP-301P+:
Bild

(5V 2,5A.. 12,5W rätt hög effekt.. :) )
)

Glömde att kommentera effekten, den går normalt knappt ljummen så några 12,5 W kontinuerligt gör den inte av med. Kan ju vara så att D-link fått tag på en billig billig väggvårta som bara sådär var på 2,5 A, billig måtte den varit för den gick sönder men ELFA har ju ersättare.

Protte
Skriv svar