Tack för att somliga bjuder på sig själva.
Alla dessa led's
Re: Alla dessa led's
Detta var faktiskt den dummaste tråden på mycket länge!
Tja, de skenor jag har till min arbetsdator har jag haft i många år. Köpte dom antagligen runt 2003, när jag bytte lägenhet sist. De fungerar fortfarande felfritt, trots dagligt användande.Glenn skrev:Strömskenor med BRA strömbrytare är också bristvara, om man har tur kan man hitta dom på seriösare ställen till hög kostnad, försöker man använda switchen i en skena från typ clas ohlson elelr ikea dagligen håller den inte många veckor..
Bör jag oroa mig för fel? Vad händer, blir det kortis eller switchar den inte på?
brukar börja spraka i switchen och sen fastnar den antingen i på eller avläge, oftast på 
Då ska jag hålla noga koll på dem. Kanske läge att byta ut, det vore ju tråkigt om dom orsakade brand...
och det skulle ju bara följa min vanliga tur. Först slog jag sönder axeln så jag inte kan jobba...sen översvämmades min fotostudio...så det skulle ju bli tredje gången gillt liksom
och det skulle ju bara följa min vanliga tur. Först slog jag sönder axeln så jag inte kan jobba...sen översvämmades min fotostudio...så det skulle ju bli tredje gången gillt liksom
Vi pratar om billiga strömskenor med knapp. De säljs exempelvis på claes ohlson, IKEA, m.fl. Det är olika fabrikat, men det är samma skrot mer eller mindre.
Sökte på strömskena på claesohlson, ingen träff. Kan det vara en Art. nr. 32-8621 som avses? Typ 

De radiostyrda Nexa jag har (3-pack jula 199:-) har en LED som lyser vare sig den är på eller av (indikerar om det finns ström).Där är radiostyrda uttag en ypperlig lösning. Dessa uttag drar i viloläge nog inte ens lika mycket ström som en enda lysdiod.
Grattis, du vann precis 100 kilo kattmat.1802 skrev:Sökte på strömskena på claesohlson, ingen träff. Kan det vara en Art. nr. 32-8621 som avses? Typ
Strömskena låter som i moderna "proppskåp" eller linor för halogen eller flyttbara spottar på skena. Mina radio strömbrytare har också en led grön och röd. Men jämfört med "standby" var det en stor skillnad. Har bekanta som är glada i att dra ur sladdar. Med följden att vägguttagen sitter farligt löst. Även on/off knappar på tv utslitna.
Ja, det kanske inte är helt korrekt uttryck. Fast de flesta jag känner kallar de just för "strömskena" när de är långa. De korta varianterna med bara tre uttag brukar de kalla "grenuttag".
Precis som du säger är det ju inte bra att rycka ur sladdarna, det är mycket som slits. Speciellt eftersom väldigt många gärna drar i sladden istället för i kontakten. Även uttagen slits ju, som du säger. Jag har uttag i min studio (där det faktiskt låg en elfirma tidigare!) som är så utslitna så man knappt törs använda dem. Det spelar ingen roll om man försöker dra åt skruvarna, de är gängpaj. Och hela fästena är lös från väggen..riktigt illa faktiskt. Men nu blir det ju renovering efter vattenläckan, så då får de ju åtgärda det också.
Precis som du säger är det ju inte bra att rycka ur sladdarna, det är mycket som slits. Speciellt eftersom väldigt många gärna drar i sladden istället för i kontakten. Även uttagen slits ju, som du säger. Jag har uttag i min studio (där det faktiskt låg en elfirma tidigare!) som är så utslitna så man knappt törs använda dem. Det spelar ingen roll om man försöker dra åt skruvarna, de är gängpaj. Och hela fästena är lös från väggen..riktigt illa faktiskt. Men nu blir det ju renovering efter vattenläckan, så då får de ju åtgärda det också.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Uttagslist är ju en annan benämning, och vad jag vet står det även det när man beställer sådana långa för montage i 19"-skåp. 
Okej. Mina från CO lyser bara när de är på.AntiZ skrev:De radiostyrda Nexa jag har (3-pack jula 199:-) har en LED som lyser vare sig den är på eller av (indikerar om det finns ström).