Om du köper en med kvalitet så ska du se att det är bra grejer, jag har abikos motsvarighet till den du visa, men jag använder hellre min tengtool som har fler användningsområden när man väl sysslar med kabelskor + att dom sitter bättre när man använder det området jag kör med och funkar bra på alla kabelskor man kommer över.MadModder skrev:Den där typen av tång vägrar jag använda. Rena skräpet.
Jag har en sån här typ:
Sen ska man akta sig för de billiga kabelskorna på t.ex Biltema och mekonomen. De består bara av ett tunt lager plåt i klämdelen. När man kollar in i röret på de bra ser det ut som en tratt av metall utanpå den inre delen.
Att köpa kabelskor inkl tång på macken för 69kr är rena skämtet men de funkar som nödlösning.
På min tengtool kan man faktiskt använda M-skruvsavbitaren också.
Mindmapper: Hur tången används ser jag bara som ett sätt att sätta fast kabeln sen att skydda ansluten kan man göra på fler sätt, Jag använder alltid krympslang, Ibland löder jag även en klämd kabelsko och försöker dragavlasta kabeln på bästa sätt.
Allt vet väl hur pass länge man kan behöva felsöka för att en kabelsko har gått sönder i en bil tex.
Så när man väl kopplar med dessa saker så gör anslutningen en gång seriöst.
Jag har provat båda tängerna och har kommit fram till att mitt sätt är säkrast, enligt mig i alla fall.