Meduza skrev:Så då får vi se en CNC-laser från dig i sinom tid då
Du har ju iaf en lagom fräs att fräsa ut delarna med!
Japp! Dock ligger det en bra bit fram i tiden, men jag ville hoppa på tåget när lasrarna gick för ett så bra pris
27MHz radio har jag några stycken ligger (måste bara hitta dom, det var 10 år sedan jag såg dom sist), ett par tre stycken på ca 5W och en betydligt starkare (vill jag minnas, men som sagt..10 år sedan).
Sen blir det ju som sagt speglar för att leda upp strålen i portalen och ned mot bordet. Tre stycken speglar ska räcka.
Självklart skall maskinen byggas in, säkerhet är viktigt!
Bordet blir av metall, eftersom lasern inte skär i metall. Jag kommer enbart konstruera min maskin för att skära i
Depron. Meningen med det hela är att bygga såna här (samt även betydligt enklare modeller):
Det där är en liten 2.7 meter lång, 2.7 meter vingspann, Airbus A-340 byggd helt i depron (med balsa- och aluminiumbalkar i vingarna). dar303 har övertalat mig att lägga upp en tråd om "bussen" på kul, så den kommer under kvällen

Det är inte jag som har byggt kärran på bilden, det är min vän Olle Sköld som har byggt den, dock har ägandeskapet övergått till mig
Men som sagt, det projektet ligger en bra bit fram i tiden. Jag skulle inte tro att jag kommer påbörja något bygge förrän tidigast i sommar/tidig höst.