Plocka ut composit från videokamera?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Averell

Inlägg av Averell »

Fast nu kollade jag på en av kamerorna som var med i listan med S-video in http://pdf.crse.com/manuals/3286461111.pdf

Sony DCR-HC51

Och enligt manualen finns inte denna funktionen.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Ja rent spontant skulle jag vilja säga att det låter som en ganska ovanlig egenskap... Kanske prisjakts lista är helt galen?
Användarvisningsbild
Averell

Inlägg av Averell »

Nästa kamera går inte heller

http://pdf.crse.com/manuals/3285367611.pdf

Sony DCR-DVD410

Skulle vara väldigt trevligt om Cyberphoto hade rätt så man slipper slita av sig håret
Användarvisningsbild
Averell

Inlägg av Averell »

grym skrev:på några videokameror fanns det ingång men ej ditlödd och ej håltaget, fanns några som lödde dit och fick funktionen
har ingen aning om vilket

annars kan man ju kolla om det finns någon punkt med kompositvideo mellan kamera och videodel, går kanske att hitta med ett skop, djävla arbete och jag skulle inte ens vilja försöka
Jaaa! det var det jag ville hitta från början! Min ursprungside! (missat detta inlägg tidigare)
bearing

Inlägg av bearing »

maha skrev:Ja rent spontant skulle jag vilja säga att det låter som en ganska ovanlig egenskap... Kanske prisjakts lista är helt galen?
Nej den är inte så ovanlig, kanske mer vanlig förr dock. Den finns för att informationen på alla gamla VHS/HI8-band ska kunna överföras och bevaras för framtiden. Snart kommer nog DV-bandstekniken dö eftersom många videokameror sparar på SDHC-kort. DV-kamerorna kan dock skicka informationen digitalt via firewire så det behövs ingen analog överföring.
Skriv svar