Jag byggde den bara för att ha på festivalen nästa helg, botten är 5mm alu och inget sitter med någon direkt precision. Jag behöver galvos, drivare mm till min "riktiga" projektor so jag tänkte bygga under hösten.
Det är kul att stressbygga och improvisera ibland!
Det är roligt när de funkar!
Jag har med mig extra lasrar (ännu starkare!), komponenter, oscilloskop, varmluftslödstation...en komplett verkstad så det ska nog *håll tumme* fungera! Den ska köras torsdag-fredag-lördag ca 4 tim per dag så det blir ju ett eldprov för grejerna. Jag har kört den ca 30 minuter hittills...
Festivalrapport: Lasern stod på ca 18 timmar och den röda dog efter ca 4 timmars konstant on men den gröna höll hela vägen! Kolla tillbaka i tråden och köp en, det är bra grejer! Galvanometrarna och nätdelarna höll utan problem.
Till nästa år ska jag har en större RGB tänkte jag!
Naturligtvis monterade jag isär lasern för att undersöka vad som var fel. Rejäl kallödning. kabeln låg bara mot laserns ena ben tillsammans med en kula tenn innanför krympslangen...
Det finns ingen annan typ av grön laser till överkomligt pris som jag vet om och DX har de billigaste men man får vad man betalar för...ibland funkar dom och ibland inte!
De som är moduler brukar fungera bättre än de i pekare dock.