Jag ska vara snäll och ge dig några tips:
När man skriver i diskussionsforum på Internet så kan läsarna inte tolka författarens kroppsspråk, röstläge eller ansiktsuttryck, därför har det helt naturligt uppstått andra sätt att förmedla olika sorters känslor och humör.
Smileys är en metod. Textformattering är en annan.
I princip alla sorters textformattering som gör en text mer iögonfallande uppfattas som att författaren höjer rösten eller skriker. Utropstecken förstärker effekten.
Några exempel är TEXT SKRIVEN ENBART MED VERSALER, text skriven med fet stil, text med en iögonfallande färg, ELLER EN KOMBINATION AV DESSA!!!
Om du vill att folk ska lägga sin tid på att svara på dina trådar och hjälpa dig att lösa dina problem så bör du nog byta stil.
Jag känner ingen som skulle vilja hjälpa någon som skriker åt honom.
Om du vet hur netiketten fungerar, så följ den. Speciellt i en tråd där du ber om vår hjälp för att svara på din fråga.
björn skrev:grym: Glöm det, du kommer ALDRIG att förstå dessa underliga varelser ändå Det är mycket bättre att lägga tiden på elektronik, själv har jag lagt tjugo år på att försöka förstå "dom" utan att få fram ett enda logiskt samband....
maxxflow skrev:Ok, nu lugnar vi ner oss lite va?
Om du vill att folk ska lägga sin tid på att svara på dina trådar och hjälpa dig att lösa dina problem så bör du nog byta stil.
Jag känner ingen som skulle vilja hjälpa någon som skriker åt honom.
Om du vet hur netiketten fungerar, så följ den. Speciellt i en tråd där du ber om vår hjälp för att svara på din fråga.
Ja men nu va det ju inte riktigt så! Om du kallar att idiotförklara någon för att hjälpa någon bör du nog också läsa på lite! Men skit samma jag e inte bitter för det.
Jag kan passa på att tala om det kan vara läge att kontakta en moderator via PM när en tråd spårar ur. För det är inte alltid det finns någon moderator som läser tråden.
Gå in i en forumdel så ser ni högst upp vilka moderatorer som finns. Bara ta någon godtycklig.