En till Volvo, denna gång en 740

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
DennisCA

Re: En till Volvo, denna gång en 740

Inlägg av DennisCA »

Kom tyvärr ingenstans med 3-1-1 felet så jag började på 1-4-3 felet, uppenbarligen är det bara det som ger uppskov till fellampans lysande. Jag måste säga jag hittade inget uppenbart fel. Jag kollade med multimeter att kontakten mellan EZK modulen och knacksensorn var i skick, jag tog t.om. ut knacksensorn och testade den med AC volt mätningsläget på multimetern, den genererar signal då man knackar på den.

Satte tillbaka allt och det funkar. Fast jag fick inte in min momentnyckel dit... För trångt. Fick bli en nära uppskattning.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Glenn skrev: ↑26 september 2026, 13:33:55 D24 ? ..som mycket riktigt är en sällsynt dålig dieselmotor.
Ja, det är den motorn jag menar.
Nu är det OT, då TS inte verkar vara intresserad av dieselmotorer.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Ni som gillar D24 kan ju kolla denna jänkare då, som sätter en sådan i en höjd 745a

Själv har jag installerat en voltmätare som jag monterade i en hållare på A-balken, så nu kan jag ha koll på generatorn gör det som den ska. Splicade in den i +12V för instrumentbrädan och belysningen till samma tråd som styrs av dimmern.

Nej diesel intresserar inte, ej heller höjda bilar, eller sänkta, men den här videoserien startade nog intresset för 740 litet hos mig...
Skriv svar