detonator till mini raketer som man ringer till

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

:lol: :lol: :lol:

Tja vad skall man säga... Jag är mållös över detta klargörande från fesoj!
Vad bra att vi fick lära oss vad raketer och fyrverkerier är! :wink:

//B1N4RY
Användarvisningsbild
Mignon
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Mignon »

Jag skulle nog lagt detta på is tills jag var lite äldre om jag vore du.. 8)
platinum

Inlägg av platinum »

Börja med en tändsticka kanske :lol: :lol:

Eller nej det kan också vara farligt :!:
Användarvisningsbild
patrik

Inlägg av patrik »

Jag tycker också det luktar fjortisexperiment, på namnet, fesoj_92 utgår jag från att han e 92 dvs 14 år. Kanske lite för ung för att hålla på med raketer och sånt, säger som alla andra, vänta några år. Eller skit i det
platinum

Inlägg av platinum »

Jag gjorde ett expriment med krut en gång small till så jag höll på tappa hörseln. Sen dess har jag inte gjort ett enda expriment med eld eller så. :cry:
fesoj_92

Inlägg av fesoj_92 »

okej skit i d då :x
Användarvisningsbild
patrik

Inlägg av patrik »

Ja det är ju det vi har sagt hela tiden.
Användarvisningsbild
Krajan
Kontakt:

Inlägg av Krajan »

Oo... nu har en del mobiler oftast ett uttag i botten. Om man kopplar in den i en hanske för bilhållare så kan man få en Mute signal ut från mobilen när det ringer. Den använder man ofta för att dämpa radion.
Skaffa en sladd som passar telefonen och luska ut vilka stift som Mute är kopplad till.
Du får ta och leta lite på nätet så hittar du nog något gott...
Den mutar förresten inte förrän du svarat så man får gå in i menyerna och aktivera autosvar.

Men ska du skicka reketer så får du se till att ingen ringer medan du står å kopplar in grejjerna för då sticker reketen iväg :)
neezzen

Inlägg av neezzen »

tror detta är den mest underhållande tråden jag läst på detta forum på mycket mycket länge.... :D
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Frejo_92: Som de övriga sagt, strunta i hela idén. Blir inget lyckat iallafall, såvida du inte räknar skador på dig/andra/egendom som bra.

På forumet finns det några oskrivna regler, bl.a. att hålla god ton och att inte "ropa" med stora bokstäver. Att försöka stava korrekt, använda punkt, kommatecken och stor bokstav i början av en mening samt att läsa genom sitt inlägg före man trycker på "Skicka"-knappen är också något av ett krav. Blir inte stavningen perfekt varje gång, vilket händer alla, har man iallafall lagt ner tid på att försöka. Om man inte orkar det, varför skulle någon då orka svara på ens inlägg?

Om du inte får skriva ut var du bor på internet för din mamma, skulle jag nog tro att hon inte gillar att du deltar i diskussioner där innehållet är pyroteknik.
Du kanske kan fråga din mamma ifall hon vill läsa genom det du skriver, då ser hon både vad du sysslar med och kan eventuellt tipsa dig om stavfel du gjort.

Se dock inte detta inlägg som ett försök att få dig att sluta med elektronik - utan tvärtom, det är bara bra att börja i ung ålder. Börja dock med t.ex. några byggsatser.
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

ska vi leka hitta n00ben?
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Macce:
Du har ett litet fel i din argumentation. Detta handlar inte om pyroteknik som du skriver. Jag trodde själv att det handlade om pyroteknik eftersom jag i min enfald trodde att jag visste vad raketer, pyroteknik och bomber var förnågot. Men den Högaktade och djupt bildade fisjo_92 har delat med sig av sin enorma kunskap inom området och lärt oss alla här på forumet att "fyverkerier syns på himelen det behöver inte raketer göra"

//B1N4RY
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

fesoj_92 vad är det vi snackar om? Modellraketer, hemmabygge, häxtjutraketer eller fyrverkeriraketer?
Användarvisningsbild
Greensilver
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Brandbomber på skoltoaletten... :roll:
ondskehem

okej...

Inlägg av ondskehem »

Hejsan allesammans. Okej, jag vet det är lite töntigt att lägga sig i men endå.
Måste det bli så trisst stämmning pga. okunskap?

Tänker ni avfärda alla som stavar dåligt eller vet mindre, så kan ni lika gärna lägga ner hela forumet. jag själv vet inte särskillt mycket om just el, men lär mig hela tiden... så kan vi sluta tracka på den punkten?

Och vad gäller idéen, gör det inte. Det låter i synerlighet dumt att göra en elektrisk avfyrning om du inte är säker med lödkolven. Framför allt om den är fjärrstyrd via radiosignal.

Mitt förslag är att du gör en tråd-utlösare. använd Stålull (AKA. svinto) för att skapa en glödande yta att "trigga" raketen med. SEn gäller det bara att hitta tillräckligt lång sladd för att kunna avfyra utan säkerhetsproblem.

Typ... :D
Skriv svar