Har kollat hotbeden och den har en topp på mitten. Alu plattan är helt rak så hela felet ligger i kretskortet. Inte så himla lätt att fixa.
Limning är väl nästan det enda man kan ta till. Har kollat på mina "casco express pipetter" och det står ett max på 100 grader och så varmt kör man väl inte iallafall.
stenD skrev:Har kollat hotbeden och den har en topp på mitten. Alu plattan är helt rak så hela felet ligger i kretskortet. Inte så himla lätt att fixa.
Limning är väl nästan det enda man kan ta till. Har kollat på mina "casco express pipetter" och det står ett max på 100 grader och så varmt kör man väl inte iallafall.
Tips ?
Vissa säger att man behöver värma upp bädden till 110 grader för ABS.
Men jag får inte upp den till mer än 60 grader.
Nu har jag fixat min hotbed. Det finns lite kvar, kanske 0.3mm mätt på hela diagonalen.
Jag använde superlim på båda sidor om kartongen.
Har skaffat ny gängstång också, både galvat och rostfritt. Upptäckte nått konstigt med stången när jag först kollade på hornbach, gängan var mycket djupare än normalt och verkade skuren inte varmvalsad. problemet är då att muttern glappar mycket mera än vid normalt gängdjup. Hornbach hade bara djupgänga i galvat men normal i rostfritt så det blev en sådan. På hemvägen svängde jag förbi jula som bara hade djupgängat men bauhaus hade normal (galvat) i 2 meters längder (bara djup i 1 meters).
Bauhaus pris var bra 20 spänn för 2 meter. Fick välja nogrant för att inte få en stång som är böjd.
Hur är temperaturen på motorerna när den kört en stund?
Är dom inte för varma så kan du höja strömmen till dom, det kan ju avhjälpa problemet med tappade steg.
Se även till att alla axlar löper lätt. Vi smörjer vår Ultimaker med Silikonspray på jobbet, mycket bättre än det fasta fett som följde med som bara drar åt sig och samlar damm som trögar ner.
Innan körningen så höjde jag spänningen och så kände jag på slädarna och allt kändes som vanligt.
Stegisarna är iskalla, den enda man kan ana värme hos är den för trådmatningen.