Combi Mill ala tecno >Uppdatering 2019<
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Combi Mill ala tecno
Finns det nån som vet var det finns soppkök? Nu har jag tömt sparbössan 
Ett efterlängtat tillbehör som jag har sökt begagnat i nåt år nu, äntligen

Ett efterlängtat tillbehör som jag har sökt begagnat i nåt år nu, äntligen

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- tecno
- Kontakt:
Det är en Renishaw Contact Tool Setting Probe http://www.renishaw.com/en/ts27r-contac ... robe--6090
- tecno
- Kontakt:
Så har då proben med tillbehören landat.
Det är väl en sak att få hem bitarna och få det mekaniska och elektriska fixat men sen börjar finliret med att få till makron till detta så att
alla finesserna kan utnyttjas fullt ut.
Det är väl en sak att få hem bitarna och få det mekaniska och elektriska fixat men sen börjar finliret med att få till makron till detta så att
alla finesserna kan utnyttjas fullt ut.
- tecno
- Kontakt:
Go kväll Mats,
Den kan du mäta verktygs längd och offset/diameter. Allt godis hittar man på Ebay och jag lovar att jag letat länge så när denna dök upp så small det direkt på gammalt krokodil manér
För mätning av offset/diameter så ska spindeln rotera med ett fast relativt lågt varvtal moturs.
Den kan du mäta verktygs längd och offset/diameter. Allt godis hittar man på Ebay och jag lovar att jag letat länge så när denna dök upp så small det direkt på gammalt krokodil manér

För mätning av offset/diameter så ska spindeln rotera med ett fast relativt lågt varvtal moturs.
- tecno
- Kontakt:
Visst är det så, här kommer bild på delar till kommande bygge
Också Renishaw prylar, ska bli ISO40 touch probe. Har inte bestämt mig för vilken av dessa det ska bli men troligen den större LP2 (egentligen för svarv)
Lite pyssel att få till detta på ett bra sätt och sen är det ju bara att gå emot biten som du säger.
Också Renishaw prylar, ska bli ISO40 touch probe. Har inte bestämt mig för vilken av dessa det ska bli men troligen den större LP2 (egentligen för svarv)
Lite pyssel att få till detta på ett bra sätt och sen är det ju bara att gå emot biten som du säger.
- DW
- Kontakt:
Världen är orättvis, varför fick jag inte tag på dessa guldkorn? Ruggigt kul att se detta i funktion senare.
Det är det tråkigaste jag vet att mäta in verktyg. -så tidsödande. -nu måste jag kolla in vad som finns i lek o verktygskassan
Det är det tråkigaste jag vet att mäta in verktyg. -så tidsödande. -nu måste jag kolla in vad som finns i lek o verktygskassan

Hur är funktionen på dom? Är det bara köra spänning på dom?tecno skrev:Visst är det så, här kommer bild på delar till kommande bygge
- tecno
- Kontakt:
Dessa är NC, kopplas sedan till ett MI8 kort som jag ficka tag på några extra tillsammans med verktygs proben. Fungerar att koppla direkt på en ingång men en signal rekonditionering (MI8) är ju klart bättre. Dessa korten har sedan en SSR utgång för att kopplas till CNC styrning och lämplig ingång.
http://www.renishaw.com/en/mi8-mi8-4-interface--6792
edit//
Rättat NO till NC som H.O påpekade
http://www.renishaw.com/en/mi8-mi8-4-interface--6792
edit//
Rättat NO till NC som H.O påpekade
Senast redigerad av tecno 22 januari 2011, 12:15:28, redigerad totalt 1 gång.