Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
MadModder: Nej det är ingen bra ide utan du måste dedikera en pinne till detta och gå in i "Ports & Pins" i Mach3 där har du en speciell "Probe" som du skall konfigurera. Jag har min på LPT2 Pin 13. När du sedan testar den så går du till sidan "Diagnostics" i Mach3 och så har du en lampa "Digitize" som skall lysa upp när du har kontakt.
Klart som korvspad
Mvh Per
Klart som korvspad

Mvh Per
Snabb fråga på tal om pinnar och Mach3: Går det även att använda sig av seriella RS232 portarna? Antingen genom att bara få några pinnar extra per serieport man har eller kanske rent av kunna skicka seriella data rätt in i Mach3 kanske?
Ha en bra dag, ägna den gärna åt att skriva om Projekt: Lillsyrran. Har ju inte vart sånt här stiltje i tråden sen den skapades ju =).
/Tottish
Ha en bra dag, ägna den gärna åt att skriva om Projekt: Lillsyrran. Har ju inte vart sånt här stiltje i tråden sen den skapades ju =).
/Tottish
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Bra fråga! Varje serieport har ju 4 digitala in och 2 ut som man kan styra och läsa av utan något som helst krångel. (från egen mjukvara)
[edit]
Undrar om det finns nån slags drivrutin som mappar de pinnarna till en virtuell LPTx...
[edit]
Undrar om det finns nån slags drivrutin som mappar de pinnarna till en virtuell LPTx...
Senast redigerad av MadModder 22 september 2007, 12:41:20, redigerad totalt 3 gånger.
Jag är själv på väg att köpa denna produkt och den kommer att utvecklas ännu mer nu när Art (pappa till Mach3) har kommit ut med sin "Brain" till Mach3.
http://homanndesigns.com/store/index.ph ... ducts_id=4
Per
http://homanndesigns.com/store/index.ph ... ducts_id=4
Per
Absolut! Själv köpte jag lite CUBLOC prylar - fick dom igår och nu snackar den ena MODBUS med Mach3. Coolt!
/H.O
/H.O
Peter Homan (ModIo) sade till mig igår att han har på gång ett expansions kort som skall ha fler in & utgångar så han är på g.
Jojje: Hur många är det egentligen som har beställt/köpt din "Byxsats" ?
Jag menar att nu när dom har plockat ihop sina maskiner så är det väl dags för dom att börja lära sig styra maskinerna. Kanske det är dags att sätta upp en tråd i handhavande med Mach3 bla.
Jag kan väl hjälpa till lite och sen är det ju fler som kanske kan lägga till lite info också
Per
Jojje: Hur många är det egentligen som har beställt/köpt din "Byxsats" ?
Jag menar att nu när dom har plockat ihop sina maskiner så är det väl dags för dom att börja lära sig styra maskinerna. Kanske det är dags att sätta upp en tråd i handhavande med Mach3 bla.
Jag kan väl hjälpa till lite och sen är det ju fler som kanske kan lägga till lite info också
Per
Det är "bara" 9st som har fått sina byxsatser. Det är inga flera som har sagt att dom vill ha leverans. Troligtvis vill dom vänta på att det blir klart med Kressarna. Dom andra som inte ska ha Kress har inte betalat eller skrivit in att dom vill ha leverans, då blir det ingen heller. Här kan ni följa med på vad som händer och vilka som fått allt.
Av dom nio som fått allt, är det väl två som satt ihop sina maskiner.
Men det är väl dax snart att starta en Mach3-tråd. Risken är väl att det blir massa skitsnack isf nåt vettigt, tills flera har nåt att testa på.
Edith:
Nu finns iaf en sån tråd.
Av dom nio som fått allt, är det väl två som satt ihop sina maskiner.

Men det är väl dax snart att starta en Mach3-tråd. Risken är väl att det blir massa skitsnack isf nåt vettigt, tills flera har nåt att testa på.
Edith:
Nu finns iaf en sån tråd.
- Anahka1975
- Anahka1975
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Sådärja. Äntligen fick jag mina plåtramar.
Nätdelen monterad i en ram och skruvad i min låda.

klicka för att komma till min projekttråd.
[edit]
Startade en egen tråd och länkade dit med en miniatyr istället. Kan ju inte fylla den här allmänna lillasystertråden med mina specifika byggen.
Nätdelen monterad i en ram och skruvad i min låda.

klicka för att komma till min projekttråd.
[edit]
Startade en egen tråd och länkade dit med en miniatyr istället. Kan ju inte fylla den här allmänna lillasystertråden med mina specifika byggen.

Senast redigerad av MadModder 23 september 2007, 00:12:08, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt: